    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezp. zdrowotne, gdy praca to umowy o dzielo
    Date: Fri, 30 Jan 2009 19:31:11 +0100

    On Tue, 27 Jan 2009 14:04:41 +0100, "1634Racine" <1...@R...pl>
    wrote:

    >rozumiem.
    >(ale dlaczego taka volta?)
    Nie wiem co to jest volta, ale proponuje takie rozwiazanie aby sie
    nikt nie czepil ze byla umowa zlecenie choc zwyczajowo na to samo
    przez lata byla o dzielo. Czepi sie w jedna lub druga strone i bedzie
    problem. Np czepi sie ze wszystkie poprzednie "dziela z 50% KUP" to
    byly zlecenia i kaze liczyc 20% KUP. I mamy zanizony podatek.

    >Wiesz moze skad [ _prawnie_ ] wynika, ze po pierwsze: tak podpisana
    >umowa-zlecenie naprawde umozliwia potem przedluzenie ubezpieczenia bez
    >"kary" za dlugie nieplacenie ubezpieczenia zdrowotnego,
    Wydaje mi sie ze odwracasz kota ogonem. Skoro przepis mowi ze "kara"
    jest za dlugie nieplacenie a zdrowotne w zleceniu placisz to imho
    "kara" nie obowiazuje.

    >a po drugie: ze to
    >_musi_ byc umowa-zlecenie,a nie zwykla umowa o dzielo? gdzie to zapisali
    >prawnie?
    Bo umowa o dzielo nie ma *obowiazkowego* ubezpieczenia zdrowotnego?
    Przy "o dzielo" mozesz sie ubezpieczyc tylko dobrowolnie... A wiec
    wracasz do "kary".

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc