  • Data: 2009-01-30 18:46:19
    Temat: Re: ubezp. zdrowotne, gdy praca to umowy o dzielo
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Jan 2009 14:35:07 +0100, "1634Racine" <1...@R...pl>
    wrote:

    >1. krok 3
    >kiedy podpisywane sa umowy o DZIELO,to koszty uzyskania przychodu w pewnej
    >branzy sa zwyczajowo wlasnie 50% [czyli odprowadzany podatek 20% to
    >faktycznie 10% od calosci] - czy to znaczy, ze podpisujac umowe-ZLECENIE na
    >podobny rodzaj pracy-zlecenia wypada/trzeba/MOZNA wybrac wlasnie opcje
    >"koszty 50%" ?
    Nie zglebiam tematu bo mnie niezbyt interesuje, ale:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=50%25+koszt%C3%B
    3w+uzyskania+przychodu

    i np z pierwszego linku:
    "Przepis art. 22 ust. 9 pkt 3 pozwala na zryczałtowane naliczanie
    kosztów uzyskania przychodu (według stawki 50% przychodu) z
    następujących tytułów:

    1. korzystania przez twórców z praw autorskich,
    2. korzystania przez artystów wykonawców z praw pokrewnych,
    3. rozporządzania przez twórców prawami autorskimi i
    4. rozporządzania przez artystów wykonawców prawami do
    artystycznych wykonań."

    >2. krok 4, co tutaj wpisac,jak odpowiedziec? (punkty po kolei)
    >
    >a/
    >ma to byc umowa-zlecenie BEZ zus?
    zlecenie bez ZUS? z grubsza dla studentow/uczniow do 26 roku zycia.
    Byc moze w innych przypadkach - nie wiem.
    nie zaznaczaj - pisalem ze niestety oprocz zdrowotnego dojda tez
    koszty skladek spolecznych (czyli wlasnie "z ZUS")

    >b/
    >uwzględnić dobrowolne ubezpieczenie chorobowe?
    >(ale czym to rozni sie od ponizszego ubezpieczenia zdrowotnego?)
    nie uwzgledniac. zdrowotne daje prawo do korzystania z lekarza a
    chorobowe daje prawo do zasilku chorobowego w razie choroby. znow
    odsylam do google i jeden z pierwszych linkow:
    http://www.infor.pl/ubezpieczenia/aktualnosci/59263,
    Korzysci-z-dobrowolnego-ubezpieczenia-chorobowego.ht
    ml

    >c/
    >nie uwzględnić składki na ubezpieczenie zdrowotne?
    no wlasnie uwzglednic, przeciez chcesz ją zaplacic :)

    >d/
    >zleceniobiorca jest pracownikiem zleceniodawcy <==== no, zdaje sie, ze nie
    >jest to ten przypadek,bo nie jest na stale zatrudniony.
    to nie zaznaczaj. jakbys byl pracownikiem to bys mial zdrowotne :)

    >kiedy i czy jednorazowa umowa-zlecenie moze opiewac w zasadzie na to samo,
    >czego dotycza od lat podpisywane umowy o dzielo? [np. realizowanie
    >reportazy, pisanie konspektow scenariuszowych, samych scenariuszy - zawsze
    >na podstawie umowy o dzielo i nagle umowa-zlecenie na napisanie 3
    >scenariuszy reportazy/odcinkow serialu itp itd?]
    jak juz sugerowalem w osobnym miejscu - nie ryzykowalbym. albo ktos
    uwali sens obowiazkowego zdrowotnego przy tym zleceniu albo uwali sens
    wszystkich poprzednich dziel i uzna je za zlecenia - i kaze zaplacic
    od nich obowiazkowe zdrowotne/spoleczne itp. i nie uwzgledni 50% KUP.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl