  • Data: 2008-07-20 07:57:01
    Temat: Re: tymczasowy areszt w Polsce
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ala pisze:
    > mam pytanie czy macie wiedze z jakis badan ,doswiadczen ,czy czesto jest
    > mozliwe aby sąd podjal decyzje o tymczasowym aresztowaniu 3 mcznym na
    > podstawie pomowien ? tzn skladam np na kogos doniesienie o popelnieniu
    > przestepstwa wiec jest moje zeznanie,bada to prokurator wydaje najpierw
    > decyzje o 48 godzinnym zatrzymaniu pozniej przedluza do 3 mcy.czy na tym
    > etapie moze sie zdazryc ze dadza wiare temu co mowie bez glebszego badania ?
    > czy raczej musi byc cos na rzeczy? czy sam ciazar przestepstwa i dobro
    > śledztwa (np obawa przed mataczeniem) moga byc taka podstawa?
> [...]
    w polsce areszt tymczasowy dzieki Kaczynskiemu (J. lub L. - nie pamietam
    ktoremu) zostal przeksztalcony w areszt wydobywczy. w obecnej sytuacji
    prokurator wystepuje do sadu o areszt tymczasowy, sedzia dostaje kilka
    ton akt i albo sie przychyla do aresztu albo nie. jezeli nie to sedzia
    musi napisac uzasadnienie dlaczego nie (oczywiscie wiaze sie to z
    przekopaniem tych akt;) ). wiec w takiej sytuacji sedziowie z czystego
    niechcemusizmu nie sprzeciwiaja sie prokuratorom...
    Przed ta "reforma" to prokurator musial uzasadnic wniosek o areszt
    tymczasowy, a sedzia nie musial niczego uzasadniac.

    pozdrawiam
    SlawcioD