    From: "Crazy Russian" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: testament, przepisanie za zycia, co wybrac?
    Date: Thu, 11 Dec 2003 13:13:32 +0100

    > Jest delikatna, bo czesto zdarza sie, ze ktos daruje "w zamian za opieke"
    > a opieka spowadza sie do umieszczenia dziadka w domu starcow...

    W moim przypadku nie ma takiego problemu, poniewaz Dziadek ma 2 mieszkania
    (w jednym mieszka, a 2-to, ktore ma zapisac na mnie-jest wynajmowane). Ma
    mi je zapisac w testamenci, ale ja poprosilem go, aby poszedl na uklad
    typu-zapisuje mi teraz, ja robie remont, ale place mu co miesiac taki czynsz
    jaki mialby za wynajem tego lokalu. Dziadek sie zgodzil, ale boi sie
    przepisac, natomiast ja sie boje robic remont, bo wiem ze do tego mieszkania
    w pierwszej kolejnosci ma prawo obecna zona dziadka-nawet gdy zapisal tylko
    mnie.
    SZUKAM KOMPROMISU jakby to zrobic, aby prawnie bylo nadal jego, a po smierci
    Dziadka nikt nie mogl roscic sobie prawa do niego.
    Moze-Zrzekniecie sie za zycia praw do mieszkania poprzez zone dziadka i
    moja matke? Ma to jakis sens?
    pzdr
    darek