    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: test z prawa
    Date: Mon, 26 Feb 2007 00:37:38 +0100

    news.tpi.pl napisał(a):

    > 1. Wykładnia autentyczna to wykładnia dokonywana przez:

    c.

    > 2. Jeżeli kupujący zastrzegł sobie oznaczenie kształtu wymiaru lub
    > innych właściwości rzeczy albo terminu i miejsca wydania, a dopuszcza się
    > zwłoki z dokonaniem oznaczenia, sprzedawca może:

    art. 549 kc. ty i twoi znajomi jesteście leniami, nie chce wam się
    czytać kc.

    > 3. Jeżeli sprzedawca zastrzegł sobie własność sprzedanej rzeczy
    > ruchomej aż do uiszczenia ceny, poczytuje się w razie wątpliwości, że
    > przeniesienie własności rzeczy nastąpiło pod warunkiem zawieszającym:

    art. 589 kc. ty i twoi znjomi jesteście leniami, nie chce wam się czytać kc.

    > 4. Zenon S. cierpi na schizofrenię. Matka chorego wystąpiła o jego
    > ubezwłasnowolnienie częściowe. Zenon S. ma 17 lat. Czy wniosek o
    > ubezwłasnowolnienie jest zasadny?

    art. 16 §1 kc ty i twoi znjomi jesteście leniami, nie chce wam się
    czytać kc.

    > 5. Inkorporacja to ułożenie i opublikowanie usystematyzowanego zbioru
    > wydanych już poprzednio przepisów prawa

    b.

    > 6. Dominik L. zamówił u krawca garnitur za który zapłacił 600 zł. Po
    > odebraniu garnituru okazało się, że został on uszyty wadliwie i w związku z
    > tym Dominik L. zażądał zwrotu kwoty 600 zł. W jakim przypadku krawie
    > poniesie odpowiedzialność kontraktową?
    >
    > a. Tak
    >
    > b. Nie

    To pytanie nie ma sensu. Na pytanie w "jakim ..." odpowiedź nie może
    brzmieć tak/nie.

    > 7. Jadący swoim samochodem Tadeusz mimo zachowania ostrożności wpadł w
    > poślizg na oblodzonej drodze i wjechał w ogrodzenie domu Piotra. Remont
    > ogrodzenia będzie kosztował 20 000 zł. Tadeusz:

    art. 436 §1 kc. ty i twoi znjomi jesteście leniami, nie chce wam się
    czytać kc.

    > 8. Małgorzata jechała do pracy. W drodze doszło do wypadku z
    > samochodem Leszka. Zniszczeniu uległy obydwa samochody. W tym stanie
    > faktycznym:

    art. 463 §2 kc. ty i twoi znjomi jesteście leniami, nie chce wam się
    czytać kc.

    > 9. Tadeusz zabrał swoim samochodem autostopowicza. W okolicach Kielc
    > jego samochód wpadł w poślizg i uderzył w drzewo. Na skutek wypadku
    > autostopowicz musiał przebywać 3 miesiące w szpitalu. Autostopowicz:

    j.w.

    > 10. W czasie imprezy studenckiej w pokoju Janusza w akademiku
    > (należącym do Uniwersytetu) zaproszony na imprezę Karol ćwicząc celność
    > wyrzucił przez okno pusta butelkę. Butelka rozbiła szybę w stojącym pod
    > oknem samochodzie Henryka. Henryk będzie mógł domagać się odszkodowania:

    art. 433 kc. ty i twoi znajomi jesteście leniami, nie chce wam się
    czytać kc.

    > 11. Wojciech zatrudnił do remontu instalacji gazowej w należącej do
    > niego kamienicy Grzegorza, którego ogłoszenie pod hasłem "usługi" znalazł
    > wśród ogłoszeń drobnych w miejscowym dzienniku. Grzegorz stwierdził że
    > oczywiście może wymienić instalacje. Po remoncie okazało się jednak że użyte
    > materiały były nieodpowiednie, (Grzegorz tego nie zauważył ponieważ był
    > hydraulikiem) co spowodowało ulatnianie się gazu. Mieszkanka kamienicy
    > Justyna uległa w związku z tym śmiertelnemu zatruciu. Jej niepełnoletnia
    > córka może:

    art. 415-446 kc. ty i twoi znajomi jesteście leniami, nie chce wam się
    czytać kc.

    > 12. Nikt nie może skutecznie się zrzec w całości lub części swojej
    > zdolności do czynności prawnych:
    > a) Tak,
    > b) Nie.

    Niewolnik?

    > 13. Przyczynami całkowitego ubezwłasnowolnienia orzekanego przez
    > sądy okręgowe są:

    art. 13 §1 kc. ty i twoi znajomi jesteście leniami, nie chce wam się
    czytać kc.

    > 14. Wi Nikt nie może skutecznie się zrzec w całości lub części
    > swojej zdolności do czynności prawnych:
    > a) Tak,
    > b) Nie.

    Niewolnik?

    > 15. Przyczynami całkowitego ubezwłasnowolnienia orzekanego przez
    > sądy okręgowe są:

    Ile razy jest to samo pytanie?

    > 16. Tomasz, nie prowadzący żadnej działalności gospodarczej ani zawodowej,
    > zawiera z bankiem umowę o prowadzenie dla niego rachunku oszczędnościowo -
    > rozliczeniowego. Aby wydany przez bank regulamin wiązał Tomasza:

    art. 384 kc ty i twoi znajomi jesteście leniami, nie chce wam się czytać kc.

    > 17. Dariusz pożyczył Krzysztofowi 10 000 zł na 6 miesięcy. Po 6 miesiącach
    > Dariusz żąda od Krzysztofa 10 000 zł wraz z odsetkami:

    art. 720 kc. ty i twoi znajomi jesteście leniami, nie chce wam się
    czytać kc.

    > 18. Bartosz zlecił firmie budowlanej wybudowanie garażu. Data miała być
    > 1.9.2004 r. Firma spóźniła się jednak z wykonaniem i garaż dopiero
    > 1.10.2004. W umowie zastrzeżono karę umowną w wysokości 500 zł za każdy
    > miesiąc opóźnienia w oddaniu garażu domaga się jednak odszkodowania w
    > wysokości 1000 zł, ponieważ wynajął już ten garaż, i wskutek opóźnienia nie
    > uzyskał czynszu za wrzesień oraz zapłaty kary umownej w wysokości 500 zł. W
    > tej sytuacji Bartosz:

    Znów kazus się nie klei.

    *Totalni lenie*.

    --