  • Data: 2004-11-27 17:37:05
    Temat: Re: teoria umów - z kim zawieram umowę; za czyim pośrednictwem
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:co9u2k$ott$5@news.onet.pl...

    > Zawarłeś umowę z tym, kto się "reklamował" na witrynie.

    A kto złożył oświadczenie woli w imieniu przedsiębiorcy (przy założeniach z
    poprzedniego posta)? Brak będzie domniemania art.97kc
    Rozumiem, że "reklamował" oznacza złożył ofertę lub oświadczenie o
    zaproszeniu do zawarcia umowy + stosowny wzorzec umowny

    > "całą

    > Zawarłeś umowę ze świadczącym te usługę, ewentualnie za pośrednictwem
    > podmiotu obsługującego ów automat.

    Kto więc składa oświadczenie woli (ofertę czy zaproszenie, wzorzec umowny
    etc.) w imieniu Przedsiębiorcy? Czy domniemanie 97kc jest stosownie właściwe
    przedmiotowo (miejsce do obsługi ludności) oraz podmiotowo (osoba czynna w
    lokalu)? A może jest jakiś inny przepis, którego ja nie biorę pod uwagę?

    Jak będziemy rozważać sprawę w przypadku gdy:

    1. Pracownik podmieni puszki z Fantą na puszki z Mirindą?
    2. Ktoś postawi taki automat umieszczając fałszywe dane?
    3. Zwolniony z pracy Pracownik (nieumocowany) dokona zmiany ceny w
    automacie?

    umowa ważna, nieważna, z kim i za czyim pośrednictwem zawarta, jakie
    domniemania i ich podstawy prawne?

    > A to musi być osoba fizyczna, która pośredniczy? Zawierasz umowę bez
    > niczyjego pośrednictwa. Swoją wolę objawiasz wsiadając do autobusu.
    > Przewoźnik wolę zawarcia umowy objawił sprzedając bilety oraz przede
    > wszystkim podstawiając w odpowiednie miejsca odpowiednio oznakowany
    autobus.

    Notak, ale o ile osoba fizyczna może łatwo swoją wolę oświadczyć pokazując
    środkowy palec, o tyle by powiedzieć "f**k you" spółka potrzebuje dwóch
    środkowych palców, u dwóch członków zarządu... Chodzi o to, że spółka działa
    przez organy - sama z siebie nie składa oświadczeń woli. Rozumiem istotę
    sprawy - brak mi tylko podstawy prawnej.

    > Ale możesz próbować iść dalej w biciu piany. Twierdzić, ze zawarłeś umowę
    > sprzedaży CocaColoi z CocaCola za pośrednictwem lokalnego dystrybutora.
    > Pewnie by sie dało dowieść.

    Bo "Ziutek Kmietkowski napoje sprzedaż" posługuje się firmą CocaCola
    Bewerages Sp. z o.o. - tędy bym podążał, ale nie o to mi chodzi.

    Raczej

    > Nie możesz urządzenia traktować jako przedstawiciela, bowiem nie posiada
    ono
    > osobowości prawnej i nie jest zdolne do podjęcia żadnej decyzji. Ono
    > realizuje z góry określony pogram.
    tu raczej nie rozchodzi się o osobowość prawną, lecz raczej o zdolność do
    czynności prawnej - o której pisałem.

    pytałem o to, kto w imieniu spółki składa oświadczenie woli np. ofertę
    sprzedaży cocacoli? Serwisant (umocowany?), zarząd który wysłał serwisanta?,

    spółka nie może złożyć oświadczenia woli sama z siebie podstawiając autobus.
    Ktoś musi to zrobić w jej imieniu - organ lub przedstawiciel.

    p.
    W,