  • Data: 2004-11-27 21:19:15
    Temat: Re: teoria umów - z kim zawieram umowę; za czyim pośrednictwem
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:coal0f$98j$5@news.onet.pl...
    > Nie ma znaczenia, kto fizycznie wple[pał to do komputera. Skutek prawny
    jest
    > taki, jakby to osobiście przedsiębiorca wykonał.
    Z czego on [skutek prawny] wynika [przepis]? [pamietaj, ze w tym przykładzie
    przedsiębiorcą jest spółka]
    zauważ, że np. czlonek zarzadu nie moze skutecznie sprzedac w imieniu spolki
    nic (przy zalozeniu reprezentacji dwuosobowej) - umowa bedzie niewazna, gdyz
    nie ma mowy o oswiadczeniu woli spolki - to dlaczego przy automacie do
    dystrybucji nie ma watpliwosci, a przy czlonku zarzadu sie pojawiaja?

    > No to popełni przestępstwo / wykroczenie. Rónie dobrze ktoś może się
    włamać
    > do sklepu i sprzedawać pod nieobecność włąściciela towar.
    notak, ale tu jest domniemanie 97kc - lokal do obslugi ludnosci i osoba
    czynna, umocowana - umowy sa skutecznie zawarte w imieniu i na rachunek
    wlasciciela!

    > serwisanta?,
    > Ten, kto polecił postawienie tego urządzenia w odpowiednim miejscu.
    Ponieważ
    > to jest typowa działaność tej firmy, więc najpewniej spokojnie moze tego
    > dokonać pracownik.
    Typowa czy nietypowa - pracownik musi byc odpowiednio umocowany. Typowa
    czynnosc - to zwykły zarząd - a to nie ma znaczenia.

    Komplikując dalej - jeśli pracownik nie był umocowany - umowa sprzedaży
    ważna czy nieważna? Co się zmieni, jeśli pracownik będzie podwykonawcą
    (zlecenie -> tu juz jest umocowanie 734kc)
    Jakie domniemania (moim zdaniem 97kc nie ma zastosowania) beda istotne?

    p.
    W,
    ps. moze rzeczywiscie powinienes pomyslec o jakims wyzszym tytule
    naukowym...