    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szury w życiu codziennym
    Date: Fri, 11 Feb 2022 17:33:49 +0100
    <su5g12$sp9$1@gioia.aioe.org> <h...@4...net>
    <su5lqs$1l0a$1@gioia.aioe.org> <su5pam$1b86$1@gioia.aioe.org>
    <su5s03$lh1$1@gioia.aioe.org> <su5u5v$1o3m$1@gioia.aioe.org>
    <186fnjk0pbzwt.j2xa08e5gx00$.dlg@40tude.net>
    <su5vct$9g4$2@gioia.aioe.org> <su60dk$sk5$1@gioia.aioe.org>
    <su60pb$10ch$2@gioia.aioe.org> <su62d9$1uc9$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 11.02.2022 o 17:20, Kviat napisał:

    > To tak jak przy innych szczepionkach. W tym tych obowiązkowych od lat.

    brawo - odkryłeś, że każdy preparat / lekarstwo stwarza pewne
    niebezpieczeństwo - jedno większe inne mniejsze, przy dobrze
    przebadanych wiemy np kto i kiedy powinien bardziej uważać, albo wręcz
    nie brać, stąd ilość problemów w innych przypadkach jest rzędy wielkości
    mniejsza.

    > Ale oczywiście ty jako kompetentny i światowej sławy naukowiec w
    > dziedzinie szczepień potrafisz to ryzyko ocenić samodzielnie. Jak każdy
    > oczywiście.

    podpowiem Tobie nie musisz być naukowcem. Zarówno po obserwacjach, jak i
    są gotowe kalkulatory, które potrafią oszacować w pewnym przybliżeniu
    p-stwo, że będziesz zagrożony zgonem/hospitalizacją. Jest to kwestia
    wieku, chorób współistniejących, diety, nałogom i kilku innych czynnikom

    > I pstro. Ktoś inny nie nabył, bo zmarł.
    > A być może gdyby nie takie szury jak ty, to by się zaszczepił i by żył.

    Ale czy ja komuś zabraniam się szczepić? Niech każdy sobie oszacuje, co
    może być potencjalnie dla niego gorsze. Nawet jeśli będzie to tylko
    efekt placebo jak pewnie będzie przy nowych wariantach, to odpowiednie
    nastawienie też ma znaczenie.

    --
    http://zrzeda.pl