  • Date: Sun, 29 Nov 2009 14:27:39 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: symbole religijne w klasie

    Tomek pisze:

    > Zakładając że taka jest definicja wolności,
    > to właśnie napisałeś definicję wolności - i tyle.

    Powoli zaczyna do ciebie docierać.

    > Rozumiem natomiast że chodziło ci o:
    >
    > "Okradając czy zabijając kogoś naruszasz wolność tego kogoś
    > - a tak nie wolno."

    Śledź wątek uważniej. Chodzi o role państwa i tworzonych przezeń
    przepisów - mają stać na straży tej "wzajemnej wolności".

    > I to już jest światopogląd. Dodam, że wg mojego światopoglądu jest to
    > światopogląd bardzo naiwny, bo:
    >
    > 1) Wybucha wojna:
    > - nie możemy zabijać żołnierzy przeciwnika
    > - nie możemy zajmować zapasów przeciwnika
    >
    > - chyba że w przypadku wojny nie mamy do czynienia z zabijaniem
    > i kradzieżą, ale to już jest element światopoglądu.

    > 2) Człowiek zabił drugiego człowieka:
    > - nie możemy go powiesić
    > - nie możemy go uwięzić (ok, tego nie napisałeś ale domniemuję
    > że to też jest naruszenie wolności)
    > - nie możemy zasądzić grzywny, bo to jest pozbawienie własności

    Litości... Czy ty na prawdę jesteś taki ograniczony, czy tylko udajesz
    durnia?

    Powtórzę: śledź wątek uważniej. Chodzi o rolę państwa i tworzonych
    przezeń przepisów - mają stać na straży tej "wzajemnej wolności".

    Jeśli ktoś chce naruszyć moją wolność, to muszą istnieć mechanizmy,
    które będą mnie przed tym bronić.