    From: <news>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: świadek kłamie
    Date: Sat, 8 Jan 2011 16:49:01 +0100

    Órzytkownik "Johnson" napisał:
    > Ale piszący pisze też że zdaniem sądu świadek wcale nie kłamał (czy też
    > raczej nie składał fałszywych zeznań) - tak interpretuje zwrot że sędzina
    > nie widziała problemu. Trudno przypuszczać by sąd zauważył problem - czyli
    > uznał że istnieje uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa - tylko
    > dlatego że strona złożyła "formalne" zawiadomienie. Jak się zgodziliśmy
    > sąd zawiadamia tylko wtedy gdy on ma przekonanie, a tu jak byk widać że
    > nie ma. Tym samym doradzanie złożenia zawiadomienia w sądzie jest bez
    > sensu. Bo sąd niczego nigdzie nie przekaże.

    zostałem źle zrozumiany, kłamie dwóch świadków a tak się złożyło że istnieją
    pisemne dowody (tymi dowodami akurat są wyroki sądowe dotyczące owych
    świadków) potwierdzające fakt składania przez świadków fałszywych zeznań,
    chodzi o to że bandzior został przyłapany na gorącym uczynku, jest świadek,
    oraz są zdjęcia, ale bandzior znalazł sobie jakichś świadków z łapanki
    (jacyś kumple pewnie sowicie opłaceni, bo nikt za darmo dla kogoś nie
    kłamie) i sprawa zakończyła się tak że ze względu na świadków sąd nie jest w
    stanie rozstrzygnąć (bo są sprzeczne zeznania), sąd poinformowany że wszyscy
    świadkowie bandziora kłamią i są na to dowody po prostu ten fakt
    przemilczał, nie ma tego w protokołach i zdaje się chyba nawet nie chciał
    tych dowodów dołączyć do dokumentacji, w każdym razie jest już po sprawie,
    ale są dowody fałszywych zeznań, więc tak na przyszłość jak to trzeba
    rozegrać?
    oraz jak pociągnąć do odpowiedzialności karnej owych świadków?

    dam może jeszcze inny przykład:
    jest sobie wypadek samochodowy i oczywiście że sprawca kłamie, bo nasze
    prawo mu na to zezwala, ale z tym sprawcą jechał pasażer i on też kłamie ale
    prawo mu na to nie zezwala) i dowodem na to że kłamie jest opinia biegłego w
    sprawie, czyli stwierdzenie że coś tam zaszło a coś tam nie mogło mieć
    miejsca, już po sprawie sprawca skazany a kłamiącego świadka nikt jakoś do
    odpowiedzialności nie pociągnął,
    więc może czyta to jakoś prawnik i powie jakie honorarium kasuje za zajęcie
    się podobną sprawą, czyli za złożenie dowodów kłamstwa gdzie trzeba i
    doprowadzenie do skazania świadków, lub wyciągnięcia wobec nich jakichś
    konsekwencji prawnych?