    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: strzelał do dzika
    Date: Thu, 8 Jul 2021 16:33:39 +0200

    > Oświetlający latarką mógł myśliwym nie być i nie wiedzieć, że tak
    > strzelać nie wolno.

    Ja nie jestem myśliwym, a wiem.

    > By postawić mu zarzut nieudzielenia pomocy - moim
    > zdaniem - trzeba dowieść, że wiedział, iż ktoś tam został trafiony.

    Chyba raczej trzeba dowiść, że jest opóźniony umysłowo. I to dużo
    poniżej średniej. Albo, że jest głuchy.

    > Weźmy pod uwagą podobną - acz specjalnie inną - sytuację. Na strzelnicy
    > ktoś nierozważnie obchodzący się z bronią oddaje niekontrolowany strzał
    > poza kulochwyt. Jeśli pocisk kogoś trafi, to facet nieumyślne
    > spowodowanie śmierci / uszkodzenia ciała ma na pewniaka. Ale czy innym
    > strzelcom to obserwującym postawimy zarzut nieudzielenia pomocy?

    Ale to trup na miejscu, czy może usłyszeli krzyk (trafionego, albo kogoś
    będącego z trafionym)?

    > Czy oni
    > mają obowiązek podjąć penetrację na kierunku strzału i poszukiwać, czy
    > czasem ktoś nie został trafiony?

    Padł strzał. Ktoś krzyczy.
    Masz jeszcze jakieś wątpliwości?

    Powrotu do zdrowia życzę.