  • Data: 2003-10-09 23:50:43
    Temat: Re: statut spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik znany jako Jerzy mieszkający pod adresem
    <d...@N...gazeta.pl> w poście bm36ql$69t$...@i...gazeta.pl napisał
    w ten deseń:
    > W statucie spółdzielni jest punkt mówiący o możliwości licytacji
    > mieszkania właśnościowego w przypadku zalegania z opłatami do
    > spółdzielni. Czy to jest zgodnie z prawem?? Przecież nie po to
    > kupowałem mieszkanie, żebym miał takie same prawa a nwet gorsze niż
    > jkoa najemca.

    Różnica jest taka, że najemnca po wyrzuceniu go z mieszkania nie
    dostanie nic, a Ty po licytacji dostaniez różnicę pomiędzy kwota
    wylicytowaną w zadłużeniem, którego nie spłaciłeś (plus ew, koszty
    sądowe i egzekucji). Popatrz na to z punktu widzenia spółdzielni - jak
    ma zabezpieczyć się przed niepłacącymi lokatorami?

    > Dalej- chcąc sprzedać własne mieszkanie, trzeba mieć zgodę
    > administracji spółdzielni.

    Jaką zgodę? Musisz miec tylko zaświadczenie, że jest Twoje i że nie
    zalegasz z opłatami.

    >To na ile jest to mieszkanie własne?

    Na zero. W ogóle nie jest własne. Posiadasz tylko prawo do lokalu.
    pozdr
    Xena