    From: M <M...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż strychu przez wspólnotę deweloperowi
    Date: Tue, 08 Feb 2011 19:01:06 +0100

    W dniu 2011-02-08 16:55, Grzegorz P. Cibor pisze:

    > 2. Czy przepisy dotyczące warunków zagospodarowania przestrzennego,
    > związane z wymogiem ilości znajdujących się w sąsiedztwie obiektu
    > miejsc parkingowych na daną ilość mieszkańców, dotyczą także takich
    > modernizacji jak powiększenie ilości mieszkań w budynku, czy tylko
    > nowych budynków?

    Trzeba uzyskać pozwolenie na budowę i tam będzie badano zgodność.

    > 3. Moje wątpliwosci wzbudza forma wyboru dewelopera któremu sprzedana
    > zostanie powierzchnia. Moim zdaniem propozycje nie zostały
    > przedstawione zbyt szczegółowo członkom wspólnoty, a jedynie w oparciu
    > o ogólne kryteria (oczywiście w tym cenę) zarząd dokonał wyboru rzekomo
    > najlepszej oferty i po prostu przedstawiono ją w formie uchwały do
    > podpisania notarialnie. Czy istnieją jakieś regulacje lub wskazania
    > w jaki sposób wybór takich ofert powinien być przeprowadzany i czy nie
    > powinien być on poddawany oddzielnej uchwale?

    I tak i nie. Przepisy ogólne nie precyzują tego - jeśli wspólnota chce
    to może ustalic sobie takie warunki wyboru. Może też przedstawić pod
    głosowanie wybór zarządu.

    Zarządzanie wspólnotą polega m.in. na przekonywaniu członków do
    realizacji różnych pomysłów. Jeśli wszystkim to odpowiada i zagłosują
    za, to znaczy, że warunki były odpowiednie. Tak jak zarząd przekonuje
    członków do swoich racji ty możesz lobbować za swoimi (namawiając do
    głosowania przeciw).

    M.