eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaz, reklamacja, problem... › Re: sprzedaz, reklamacja, problem...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: kam <X#k...@w...pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaz, reklamacja, problem...
    Date: Mon, 10 May 2004 19:46:12 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 36
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.254
    Message-ID: <c7of4f$6dr$1@news.onet.pl>
    References: <4...@t...pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.210.16.254
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1084211151 6587 81.210.16.254 (10 May 2004 17:45:51 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 May 2004 17:45:51 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624
    Netscape/7.1 (ax)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    In-Reply-To: <4...@t...pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:213489
    [ ukryj nagłówki ]

    Darek wrote:
    > Bardzo prosze o opinie i zajecie stanowiska w tej sprawie, czy moja
    > propozycja zalatwienia sprawy poprzez zwrot klientowi 2/3 kosztow,
    > pomimo przekroczenia o 1 dzien terminu gwarancji, byla w porządku? kto
    > ma racje i co mam robic?

    Jeśli monitor był niesprawny w chwili wydania i nie możesz go naprawić
    to kupujący (jeśli jest konsumentem - czyli kupił nie w związku z
    działalnością gospodarczą) ma prawo odstąpić od umowy.

    > Prosze tez o informacje czy:
    > - jezeli sprzedaje uzywany sprzet (bez gwarancji) w komisie, to w
    > przypadku awarii klient moze domagac sie jakichkolwiek swiadczen z
    > tytulu odgornej gwarancji/rekojmi?

    Jeśli sprzedajesz konsumentowi - z tytułu niezgodności z umową, tej
    odpowiedzialności wyłączyć nie możesz.
    W innych przypadkach - rękojmia, chyba że przed zawarciem umowy podałeś
    informacje, że nie odpowiadasz (art.770 kc).

    > jezeli tak, to jaka to podstawa prawna

    art. 770[1] kodeksu cywilnego i ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej

    > i jak dlugo podlegam tym obowiazkom?

    2 lata, w przypadku rzeczy używanych można skrócić do roku

    > - czy w w/w przypadku klient moze zyczyc sobie ekwiwalentu za koszty
    > swojej podrozy do mnie, tudziez rozmowy telefonicze i inne wydatki?

    art.8 ust.2 powyższej ustawy

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1