  • Data: 2006-06-25 14:01:44
    Temat: Re: sprzedawanie na allegro i podatki
    Od: "szlovak" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:

    > jeśli będziesz to robil regularnie w celu osisgnecia zysku to
    > dzialalnosc gospodarcza sie kłania. z twojego opisu ewidetnie
    > wynika, ze tak,

    regularnie czy nie to raczej trudno określić bo ktoś może mieć dużo
    rzeczy co zalegajadługo w domu. Ale interesowałem się tym i wygląda tak:

    1) Że nie można sprzedawać rzeczy które się posiada krócej niż 6
    miesięcy bez prowadzenia działalności.
    2) Od rzeczy pojedyńczej powyżej 1000zł płaci się podatek (nie pamiętam
    jaki, z 2 % chyba).
    3) Rocznie nie można sprzedać za więcej niż 2700 czy 3000zł (PIS miał
    zmienić chociaż zmiana kaczek tylko kosmetyczna, nie wiem czy już jest)
    Bo inaczej t odziałalność. Chyba wyjątkiem są pojedyńcze przedmioty.
    4)podejrzane mocno będzie sprzedawanie seryjnie tych samych rzeczy bo
    jak udowodnić że to były moje rzeczy prywatne? no chyba że miałoby sie
    faktury np. sprzed kilku lat

    Ale wiele rzeczy jest niezmiernie trudno udowodnić, jak to "regularne
    sprzedawanie w celu osiągnięcia zysku", nie mówiąc o tym że można mieć
    przecież kilka kont i na kilku serwisach aukcyjnych. A US zbiera dane
    na wyraźne rządanie więc ktoś (konkurencja) musiałby donieść że tu i tu
    sprzedaje i nie płaci podatków . Nie mówiąc już o takich numerach że
    zawsze można powiedzieć że sprzadawało się znajomemu bo nie zna
    internetu itd. Zresztą sam wielokrotnie sprzedawałem na takiej zasadzie
    (co mi bokiem wyszło bo nie widziałem lodówki tylko zdjęcia za aparatu
    ale to inna historia)

    Więc generalnie ja pilnuję się żeby nie łamać tych 4 i to całkowicie
    wystarcza. Sprzedajętylko niepotrzebne mi rzeczy które leżą się i
    kurzą. A generalnie widać na alledrogo masę osób co dorabia na różnych
    rzeczach, wystarczy popytać o fakturę.