  • Data: 2005-09-28 12:57:22
    Temat: Re: sprostowanie decyji administracyjnej
    Od: "Sewer" <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dhdmbh$rta$1@h1.uw.edu.pl...
    -+r-m-k+- wrote:

    > Toz masz napisane - KPA - Kodeks postepowania administracyjnego.

    Chyba masz trudności ze zrozumieniem pytania? Pytanie oczywiście
    dotyczyło formy, a nie samej podstawy prawnej sprostowania. Z art 113
    nie wynika, czy ma być zredagowany tekst sprostowany lub uzupełniony,
    czy nie. Sewer twierdzi, że wystarczy postanowienie o sprostowaniu. Ja
    pytam z czego to wynika? W sprawach cywilnych odpisy i wypisy sporządza
    się w brzmieniu sprostowanym, a wzmianka o sprostowaniu jest nanoszona
    na oryginał wyroku.
    > Fonon

    Witam ponownie

    Przeczytaj mój pierwszy post dokładnie i przepis art. 113 KPA. Forma nie
    wynika wprost z przepisu ale można ja sobie wyinterpretować . Cyt. przepis
    Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować
    w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste
    omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach.

    A więc tak jak pisałem wcześniej w postanowieniu powołujesz istniejące w
    decyzji :

    - błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki -

    wskazując przy tym ich miejsce w decyzji tj. stronę i wers i je prostujesz
    pisząc poprawnie,

    czyli na stronie 5 wers 6 od góry jest ble ble a winno być bla bla

    Jak chcesz powołać juz zredagowany tekst decyzji w postanowieniu o
    sprostowaniu to go możesz powołać, ale zadaj sobie pytanie: po co ?? A jak
    juz wydasz takie postanowienie to módl się aby go nikt nie zaskarżył bo
    będziesz miał niezły obciach :)) IMHO będzie to przykład stosowania złej
    praktyki administracyjnej.

    A tak na marginesie zaglądnij do LEX-a i popatrz na wzory postanowień do
    art. 113 KPA i poczytaj orzeczenia do tego artykułu.

    --
    z pozdrowieniami Sewer