eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawospółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma › Re: spółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spółdzielnia nie chce zwrócic nadpłaty za metraż, którego nie ma
    Date: Thu, 26 Jun 2003 23:08:55 +0200

    | oczywiście tak nie powinno byc ale zawiadamianie
    | prokuratury to słaby pomysł, zwłaszcza że nie wyczerpano
    | postępowania wewnątrzspółdzielczego i brak podstaw
    | do twierdzenia że doszło do oszustwa,

    Po pierwsze nie słyszałem o obowiązku wyczerpywania jakichkolwiek dróg
    wewnątrzspółdzielnianych przed zawiadomieniem o przestępstwie. Jeśli gdzieś
    odnotowano taki obowiązek, to oświeć mnie, gdzie.

    Po drugie ja nie mam zamiaru ścigać karnie spółdzielni bo to osoba prawna.
    Coś takiego będzie możliwe dopiero pod koniec roku, jak wejdzie w życie
    stosowna ustawa. Ja chcę ścigać karnie osobę, która dokonała stosownego
    wymierzenia mieszkania, w wyniku czego doprowadziła do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem izaczka... a korzyść majątkową odnieśli inni chwilowo
    niesprecyzowani członkowie spółdzielni (ci, którzy zapłacili mniej), a to
    jest jedna z postaci oszustwa. Na przyszłość klient zastanowi się, zanim
    weźmie się za coś, o czym nie ma pojęcia i może lepszy metr sobie znajdzie.

    Dla mnie jasnym jest, że akurat w tym wypadku to spółdzielnia pewnie
    korzyści nie odniosła. Koszty inwestycji podzielono pomiędzy mieszkańców i
    suma musi się zgadzać. No, ale chyba rozumowanie, iż izaczka... gdyby
    wiedziała, że za określoną w umowie kwotę dostanie mieszkanie mniejsze o 3
    mkw mogłaby skorzystać z oferty innej spółdzielni, która uczciwie przelicza
    metraż nie jest pozbawione sensu.Tak więc i z tej flanki można uderzyć. W
    opisanym wypadku te 3 mkw. to ponad 5% powierzchni. Nie znam się na tym
    biegle, ale to chyba trochę duża rozbieżność pomiędzy ofertą, a
    rzeczywistością. Nie tak dawno ktoś na grupie pisał, że ma umowę z
    developerem, że mieszkanie będzie +/- 1% powierzchni, a jak nie to umowa do
    renegocjacji. A tu 5 razy więcej.