  • Data: 2002-09-25 14:12:10
    Temat: Re: spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (..)
    > Wszyscy ci którzy mieszkają w Spółdzielczych budynkach są zagrożeni.

    E, chyba się tutaj trochę zapędziłeś.
    Zacytuję stosowny fragment z Rzepy:

    "Moja spółdzielnia mieszkaniowa ma długi, obawiam się, że może zostać
    ogłoszona jej upadłość. Czy grozi mi utrata mieszkania własnościowego?

    Spółdzielcze mieszkania własnościowe nie wchodzą w skład masy upadłościowej.
    Czytelnik nie musi się więc obawiać utraty mieszkania, gdyż jego prawo z
    ostanie przekształcone w odrębną własność z chwilą zakończenia upadłości i
    wykreślenia
    spółdzielni z rejestru (art. 231 prawa spółdzielczego z 1982 r.). Natomiast,
    gdy
    chodzi o długi spółdzielni, to jej członkowie odpowiadają za nie tylko do
    wysokości
    swoich udziałów (każdy spółdzielca wpłacał je, gdy spółdzielnia przyjmowała
    go
    w poczet swoich członków)."

    źródło:
    http://arch.rp.pl/a/rz/2002/09/20020919/200209190071
    .html?k=on&t=2002091
    920020919

    Wynikałoby z tego, że jeśli już ktoś może czuć się zagrożony, to chyba c
    złonkowie
    wspólnot mieszkaniowych, ale to tylko moje przypuszczenia gdyż nie anali
    zowałem
    szczegółowo tego problemu.

    > Trzeba
    > patrzeć władzą Spółdzielni na ręce (..)

    A to oczywiście zawsze warto polecić ;-)

    Pix