    From: "Kasia" <kasiamuniak@op._ANTYspam_onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spóldzielcze prawo do lokalu mieszkalnego
    Date: Tue, 15 Jan 2008 17:01:57 +0100

    Użytkownik <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:fmi7a4$3m8$1@inews.gazeta.pl...

    Częściowo zdubluję już daną odpowiedź ("Sebcio"), nieco ją
    uściślając.

    > Mam pytanie czy jest obowiązek przekształcania spóldzielczego prawa do
    lokalu
    > mieszkalnego na własność hipoteczną. Jesli tak to proszę o podanie
    podstawy
    > prawnej tego obowiązku ustawę lub rozporządzenie z Nr Dz U i datą.

    Jak napisał "Sebcio", takiego przymusu nie ma. Ustawa z dnia 13.06.2007 r.
    o zmianie ustawy i spółdzielniach mieszkaniowych i zmianie niektórych ustaw,
    Dz. U. z dnia 13 lipca 2007 r. nr 125 poz. 873,
    stwierdza wyraźnie, że przeniesienie własności spółdzielczego lokatorskiego
    prawa do lokalu mieszkalnego może nastąpić wyłacznie na pisemne żądanie
    członka spółdzielni, któremu to prawo przysługuje (Art. 12.1).

    > Należe do spóldzielni która przekształciła wieczyste użytkowanie gruntu
    na
    > którym stoja budynki na własnośc za pieniadze spółdzielców.
    > Część spółdzielców chce zawrzeć umowę w formie aktu notarialnego na
    > ustanowienie odrębnej własności lokalu na rzecz członka i założyć Księgę
    > Wieczystą na nieruchomość gruntową i spóldzielcy będą ww nieruchomości w
    > łamkowej części współwłaścicielami.
    > Moje pytanie wynika z tego bo czytałem albo słyszałem w mediach że
    > spóldzielcze prawo do lokalu mieszkalnego ma zniknąc

    Co do spółdzielczego prawa do lokalu - w.w. ustawa, uchylając Art 17(3)
    postanawia, że w spółdzielnia nie może już zawierać umów, których
    przedmiotem będzie spółdzielcze prawo do lokalu. Natomiast nie
    likwiduje już istniejących takich praw.

    > i pytanie czy
    > obligatoryjne jest przekształcania spóldzielczego prawa do lokalu
    > mieszkalnego na własność hipoteczną i jeśli tak to jaki jest termin na
    > stateczne dokonania tego przekształcenia.
    > PS Mam nadzieje ze takieo obowiązku nie ma
    > Pozdrawiam i z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi.

    Podsumowując - nie ma takiego obowiązku.

    http://www.gazeta.pl/usenet/