  • Data: 2005-05-13 13:49:04
    Temat: Re: spadek z dlugami
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lalala...." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d625ls$jag$1@opal.futuro.pl...

    > Przepraszam ze tak dopytuje ale naprawde dla mnie jest to prawie jezyk
    > obcy
    > co wlasciwie znaczy pod wpływem "błędu" ?

    To jest w jezyku prawniczym jedna z wad oświadczenia woli - przeczytaj art
    84 k.c.
    W Twoim przypadku powinieneś wykazać przed sądem, ze zachodzą przesłanki art
    1019 par 2 w związku z art 84 par 2. Musisz wykazywać, ze nie złożyłeś
    oświadczenia, bo działałeś pod wpływem błedu co do spadku - gdybyś wiedział,
    ze spadek jest obciązony długami, to na pewno złożyłbyś oświadczenie.

    > § 2. Spadkobierca, który pod wpływem błędu lub groźby nie złożył żadnego
    > oświadczenia w terminie, może w powyższy sposób uchylić się od skutków
    > prawnych niezachowania terminu.

    Co do grźby art 87 k.c - no ale to chyba Ciebie nie dotyczy

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide