    From: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek w kanadzie
    Date: Sat, 05 Nov 2005 19:13:41 +0100

    MAc napisał(a):
    > Hmm, trzeba by sprawdzić jak wygląda w kanadzie dziedziczenie ustawowe,
    > tyle, że IMHO dziedziczy nie teściowa tylko twoja żona - jako wnuczka
    > brata zmarłego. Przekazanie majątku nie ma tu nic do rzeczy.
    > Tyle, że nie mam pojęcia jak się w takim przypadku dzieli masę spadkową.
    >
    > ??? część nieobjęta testamentem jest dzielona na wszystkich uprawnionych???
    >
    > MAc

    aaa, u nas by było:

    Art. 934. Jeżeli którekolwiek z rodzeństwa spadkodawcy nie dożyło
    otwarcia spadku pozostawiając zstępnych, udział spadkowy, który mu
    przypadł, przypada jego zstępnym. Podział tego udziału następuje według
    zasad, które dotyczą podziału między dalszych zstępnych spadkodawcy.

    ale jak tam jest? diabli wiedzą.

    BTW wie ktoś jak jest z podatkiem od spadku w Kanadzie? i ewentualnie
    jak od niego uciec?

    MAc