  • 1. Data: 2005-11-05 06:52:31
    Temat: spadek w kanadzie
    Od: "Minotaur" <c...@o...pl>

    moze zacytuje pismo ktore wystosowalem w imieniu mojej tesciowej do ambasady
    kanadyjskiej w polsce i polskiej w kanadzie ;) w zwiazku z tym spadkiem
    - moze ktos bedzie mial jakies rady lub sugestie w jaki sposob sie do tego
    zabrac

    Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc przy załatwieniu sprawy spadkowej po
    Joseph Jacksona, który był obywatelem Kanady i zmarł 19.09.2000 r.
    pozostawiając testament, w którym jako spadkobierców wymienia brata Piotra
    Jaroszkiewicza i siostrę Annę Równiak. Anna Równiak i jej mąż Aleksander
    mieli jednego syna Zbysława. Ja jestem synową Anny i Aleksandra Równiaków.
    Teściowa zmarła 25.08.1997 r., teść zmarł 19.11.1997 r., a ich syn - mój
    mąż zmarł 19.11.1999 r. Teściowie w 1988 roku przekazali mi swój majątek
    aktem notarialnym (w razie potrzeby mogę przesłać kopię aktu notarialnego).

    W miesiącu lutym 2004 r. otrzymałam pismo skierowane do mojej teściowej Anny
    Równiak zawiadamiające o śmierci jej brata Joseph Jacksona i o spadku. W/W
    pismo otrzymałam z Kanady i podpisane było przez Panią Melissa Winder
    A/Trust Officer - w załączniku kopia pisma.

    Z Panią Melissa Winder kontaktowaliśmy się pocztą elektroniczną opisując
    sytuację rodzinną, ale do tej pory nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. Teraz
    dowiedziałam się od spadkobierców Piotra Jaroszkiewicza, który również nie
    żyje - zmarł w 2002 r., że część spadku przypadająca na Annę Równiak
    przepada. Nie znam prawa Kanadyjskiego, ale wydaje mi się, że ja i moje
    dzieci mają prawo do spadku tak samo jak rodzina Jaroszkiewiczów. Jeżeli
    przestawione fakty należy uzupełnić lub przedstawić dodatkowe dokumenty to
    podaje nr telefonu xxxxxxxxxx i adres poczty elektronicznej:
    c...@o...pl (w orginale pisma jest adres tesciowej tu jest wstawiony do
    uzytku grupy moj)

    Bardzo proszę o pomoc w załatwieniu przedstawionej sprawy spadkowej.

    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2005-11-05 06:59:58
    Temat: Re: spadek w kanadzie
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Minotaur napisał(a):
> [...]
    > przepada. Nie znam prawa Kanadyjskiego, ale wydaje mi się, że ja i moje
    > dzieci mają prawo do spadku tak samo jak rodzina Jaroszkiewiczów.

    Też nie znam prawo kanadyjskiego, ale w zasadzie że osoba nieżyjąca w
    chwili śmierci spadkodawcy nie może być spadkobiercą testamentowym nie
    ma nic dziwnego. Taka sama obowiązuje u nas, rodzina tej osoby nie ma
    żadnych praw do spadku.

    KG

  • 3. Data: 2005-11-05 10:01:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Minotaur" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Takie moje uwagi.

    1) dowodem na to, że jesteś spadkobiercą nie jest akt notarialny
    przekazania Ci własności, tylko postanowienie Polskiego sądu o nabyciu
    przez Ciebie spadku. Jeśli jesteś spadkobiercą spadkobiercy, to ciąg
    odpowiednich postanowień.

    2) Ambasada Kanady w Polce jest raczej po to, by pomagać
    Kanadyjczykom. Tobie pomocy powinna udzielić nasza ambasada w
    Kanadzie.

    3) W celu uzyskania tego spadku, to jednak trzeba będzie wynająć tam
    na miejscu prawnika. Najlepiej by było pewien jakiegoś
    polskojęzycznego.

  • 4. Data: 2005-11-05 18:09:55
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Hmm, trzeba by sprawdzić jak wygląda w kanadzie dziedziczenie ustawowe,
    tyle, że IMHO dziedziczy nie teściowa tylko twoja żona - jako wnuczka
    brata zmarłego. Przekazanie majątku nie ma tu nic do rzeczy.
    Tyle, że nie mam pojęcia jak się w takim przypadku dzieli masę spadkową.

    ??? część nieobjęta testamentem jest dzielona na wszystkich uprawnionych???

    MAc

  • 5. Data: 2005-11-05 18:13:41
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    MAc napisał(a):
> [...]
    >
    > ??? część nieobjęta testamentem jest dzielona na wszystkich uprawnionych???

    aaa, u nas by było:

    Art. 934. Jeżeli którekolwiek z rodzeństwa spadkodawcy nie dożyło
    otwarcia spadku pozostawiając zstępnych, udział spadkowy, który mu
    przypadł, przypada jego zstępnym. Podział tego udziału następuje według
    zasad, które dotyczą podziału między dalszych zstępnych spadkodawcy.

    ale jak tam jest? diabli wiedzą.

    BTW wie ktoś jak jest z podatkiem od spadku w Kanadzie? i ewentualnie
    jak od niego uciec?

    MAc

  • 6. Data: 2005-11-05 18:14:49
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > chwili śmierci spadkodawcy nie może być spadkobiercą testamentowym nie
    > ma nic dziwnego. Taka sama obowiązuje u nas, rodzina tej osoby nie ma

    też tak na początku myślałem, ale KC mówi:

  • 7. Data: 2005-11-06 11:10:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MAc napisał(a):
    > też tak na początku myślałem, ale KC mówi:
    > Art. 934. Jeżeli którekolwiek z rodzeństwa spadkodawcy nie dożyło
    > otwarcia spadku pozostawiając zstępnych, udział spadkowy, który mu
    > przypadł, przypada jego zstępnym.

    ale to dotyczy dziedziczenie ustawowego, a tu był testament, a więc
    art.965 kc

    KG