    From: M <"wytnij-to "@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek, sprzedaz/wynajem mieszkania i pelnomocnictwo
    Date: Tue, 22 Feb 2011 22:55:30 -0000

    Dnia 22-02-2011 o 22:13:20 M <"wytnij-to "@gazeta.pl> napisał(a):

    > Czy w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa potrzebna jest obecność obu
    > osób?
    > Czy dałoby się to załatwić w konsulacie?, dowiadywałem się i konsul
    > mógłby mi dać notarialnie poświadczyć dokument, tylko musiałbym sam
    > dostarczyć jego treść - i czy wtedy nie byłby potrzebny jednak też tata
    > żeby coś tam podpisać?
    > Rozumiem, że to też rozwiązałoby sprawę?
    > Ja zostaje z 1/4, tata z 3/4 i mocą prawną żeby mieszkanie
    > sprzedać/wynająć beze mnie?
    > Tylko czy wtedy zgłaszamy do Urzędu Skarbowego nabycie spadku obaj czy
> [...]

    I jeszcze jedno.
    Czy w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa zarówno tata jak i ja
    musielibyśmy zgłosić nabycie spadku osobno czy wystarczy raz?
    I jak jest w przypadku działu spadku - czy wtedy wystarczy, że zgłosi to
    tata?, i czy powinien to zrobić po czy przed podzieleniem spadku?, czy to
    bez różnicy?