    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek, darowizna czy kupno?
    Date: Tue, 31 Jul 2007 12:16:50 -0500

    "Piotr Szydłowski" <p...@j...pl> wrote in message
    news:f8nl3r$sjv$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > mam taką sprawę i chcę się zorientować od czego zaczać, co jeszcze i gdzie
    > trzeba załatwić:
    >
    > Zmarła właścicielka mieszkania własnościowego. Jest postanowienie sądu o
    > nabyciu spadku po zmarłej przez dwóch synów (mój ojciec i jego brat) po
    > 1/2
    > na każdego z nich. Takie postanowienie zgoszono w U. Skarbowym zgodnym z
    > ostatnim miejscem zameldowania właściciela. Teraz oni (mój ojciec i jego
    > brat) chcę przekazać je na mnie. Jak lepiej/szybciej/taniej jest to
    > zrobić:
> [...]

    Najlepiej zrobić to tak jak będzie w rzeczywistości.
    Skoro brat ojca chce zapłatę, to nie da się tego nazwać darowizną.
    U notariusza spiszecie umową sprzedaży cześci należącej do brata. 2%
    podatku od transakcji
    Twój ojciec może ci to podarować, czyli u notariusza spiszecie umowę
    darowizny. Nie ma podatku. Fakt, ze masz inne mieszkanie jest bez znaczenia.
    Plus oczywiscie koszty notariusza za dwie umowy.