    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek
    Date: Thu, 03 Sep 2009 22:54:55 -0500

    ALEX Przekliniak wrote:

    > No to co wybierzemy?
    > N1 - związałem się z prostytutką
    > N2 - wielbiciel Cesarskiej Armii Japonii
    > N3 - interesuje się Waffen-SS

    Żadne z tego. I to nie ty będziesz wybierał tylko on.

    Do wyboru ma

    1.wbrew woli spadkodawcy postępuje uporczywie w sposób sprzeczny z
    zasadami współżycia społecznego;
    2.dopuścił się względem spadkodawcy albo jednej z najbliższych mu osób
    umyślnego przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu lub wolności albo
    rażącej obrazy czci;
    3.uporczywie nie dopełnia względem spadkodawcy obowiązków rodzinnych

    > Nie zrobi tego.

    Skoro nie chce zrobić tego, to dlaczego miałby cię chcieć wydziedziczyć.
    To się kupy nie trzyma.
    Skoro chce ci coś dać to nie możesz mu tego zabronić. Możesz tego
    ewentualnie potem nie przyjąć, ze skutkiem, że dotaną to twoje dzieci.

    Jak nie będzie ci chciał dać niczego to w testamencie zapisze to innym,
    Jak narazie to ty nie chcesz wziąć, a nie on dać.

    > Oprócz jego kobiety jestem *jedynym* spadkobiorcą.

    ...ustawowoym.

    W testamencie może zapisać wszystko nawet schronisku dla zwierząt.
    Więc tym bardziej nie stoi na przeszkodzie, żeby zapisał wszystko "jego
    kobiecie" i to ona dostanie wszystko.
    Tylko musi chcieć to zrobić.
    jak się uprze, że ci da, to nic nie możesz z tym zrobić, oprócz
    "niewzięcia" po jego śmierci.

    > Nie ma takich możliwości

    Tego nie wiesz.