  • Data: 2006-09-26 14:21:49
    Temat: Re: slub konkordatowy i świadek niekatolik
    Od: "iza" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1f83120b461331629897ca@news.task.gda.pl...

    > Cześć
    >
    > Czy kosciol katolicki wymaga, aby swiadek na slubie "konkordatowym"
    > obowiazkowo byl katolikiem ? Znajomi popadli w taki dylemat ...
    >
    > Generalnie przeciez ma się tylko "pojawic i podpisac" ... ?

    My mieliśmy problem - mąż chciał by naszym świadkiem był jego przyjaciel,
    który nie był wtedy katolikiem (śmieszna sprawa - bo teraz już jest i ma
    zaliczone wszystkie sakramenty od chrztu po bierzmowanie) no i ksiądz się
    nie zgodził. Tłumaczył to chyba tym, że świadkowie tak samo jak i my muszą
    być w stanie łaski uświęcającej (muszą przyjąć komunię św.) chociaż może to
    tłumaczenie było jakieś "szersze" - utkwił mi w pamięci tylko ten argument
    bo pamiętam, że wszyscy - tzn my i świadkowie mieliśmy kartki do spowiedzi z
    których musielismy się "rozliczyć" przed proboszczem ;-)

    Iza