  • Date: Wed, 13 Jun 2012 22:35:12 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skręt w lewo poza skrzyzowaniem- wypadek - kto winien?

    W dniu 13.06.2012 22:25, Fantom pisze:

    > No wiesz. Przy roznicy predkosci 70 km/h, to dlugosc ciezarowki (te 18
    > m) osobowka pokonala w sekunde. Wiec ciezko powiedziec, ze ciezarowka
    > spychala. W sekunde to nawet kierownicy nie zdazyl ruszyc.

    Dla Was, Kolego Fantom, sekunda to jest tylko sekunda albo w ogóle nic!

    ;->

    Sorki, niedawno sobie powtarzałem pewną lekturę i sparafrazowałem jej
    fragment (ciekawe, czy ktoś rozpozna ;-)

    A poważniej: wątpię, żeby ktoś jechał "na milimetry" za ciężarówką -
    zwłaszcza, że ciężarówka jechała 20km/h a ten drugi pojazd 90km/h.

    Zatem założyć należy, że manewr wyprzedzania został rozpoczęty spory
    kawałek wcześniej - czyli od momentu rozpoczęcia zmiany pasa przez
    pojazd wyprzedzający do wykonania ruchu kierownicą przez rzeczoną
    ciężarówkę musiało minąć sporo więcej czasu, w którym to czasie
    kierujący ciężarówką powinien był sprawdzić, czy ktoś go nie wyprzedza
    (niezależnie od rzekomo włączonego kierunkowskazu).