  • Data: 2012-06-13 22:43:59
    Temat: Re: skręt w lewo poza skrzyzowaniem- wypadek - kto winien?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Jun 2012, Budzik wrote:

    > ale skoro pytajacy wyprzedził prawie całą ciezarówkę i zderzyli sie dopiero
    > przodami to kto sie nie upewnił?
    > Wyprzedzany, czy wyprzedzajacy?

    Dochodzi jeszcze spór o to:
    "kierowca ciężarówki mówi coś innego, ze się wzięłam nagle".

    Nie ma podstaw do zakładania, że wyprzedzajaca przy 90kmph uparła
    się zrobić test łosia, ale dowodu przeciwnego (innego niż sprzeczne
    opisy uczestników) też nie ma.
    Załóżmy że obrońca kierowcy ciężarówki mówi tak:
    "mój klient na pewno właczył kierunkowskaz i na pewno nie widział
    żadnego samochodu za soba; kierujaca się zagapiła i widzac ciężarówkę
    tuż przed nosem nagle wyjechała na srodek jezdni, zderzajac się
    z wolno zaczynajacym się obracać przodem ciężarówki".

    Kilkanascie metrów ciężarówki przy ~90kmph to nie jest znowu aż
    tak nie wiem ile, jak implikujecie w postach.
    W wersji wyżej (wyprzedzajacy aplikuje "łosia" i dopiero wtedy
    widzi że musi depnać w hamulec), ostre hamowanie zacznie się w połowie
    pojazdu jak dobrze pójdzie.
    To samo dotyczy kierowcy ciężarówki (więc tak może tłumaczyć
    fakt, że zdażył wjechać sporo w lewo).

    Krótko mówiac: sugestia Andrzeja (o kamerce) jest chyba jedynym
    rozwiazaniem, które dawałoby "twarda" linię obrony.

    pzdr, Gotfryd