    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: składki ZUS - działalność i umowa zlecenie
    Date: Sat, 13 Mar 2010 12:08:55 +0100

    On Sat, 13 Mar 2010, elephanto wrote:

    > Jezeli z umowy zlecenia bedzie dostawal mniej niz obowiazujaca go podstawa
    > skladki (czy to 30% minimalnego wynagrodzenia, czy tez "duzy" ZUS) przy
    > prowadzeniu dzialanosci, to wtedy bedzie trzeba placic obowiazkowo spoleczne
    > z tytulu prowadzenia dzialalnosci, a od umowy zlecenia dobrowolnie.

    Aż zajrzałem do przepisu, dla zainteresowanych (zgadza się):
    +++
    2a. Osoba, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 - prowadzšca
    jednoczeœnie pozarolniczš działalnoœć, o której mowa
    w art. 8 ust. 6 pkt 1 - podlega obowišzkowo ubezpieczeniom
    emerytalnemu i rentowym z tytułu tej działalnoœci, jeżeli
    z tytułu wykonywania umowy agencyjnej lub umowy zlecenia
    albo innej umowy o œwiadczenie usług, do której zgodnie
    z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczšce zlecenia,
    oraz współpracy przy wykonywaniu tych umów podstawa wymiaru
    składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe jest niższa
    od obowišzujšcej tę osobę najniższej podstawy wymiaru
    składek dla osób prowadzšcych pozarolniczš działalnoœć.
    Może ona dobrowolnie, na swój wniosek, być objęta
    ubezpieczeniami emerytalnymi i rentowymi również z tytułu,
    o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4.
    ---

    pzdr, Gotfryd