  • Data: 2005-10-25 14:02:54
    Temat: Re: składanie komputerów (certyfikacja UE )
    Od: "jegi" <jegi23@bez_tego.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Więc pozostaje nadal aktualne pytanie o to kro może nadawać certyfikat.
    > Można to potraktować jako dywagacię teoretyczną, ponieważ praktyka w myśl
    > przysłowia "Polak potrafi" pokazała że CE wcale taki niezbędny nie jest...

    Większość małych producentów (nie tylko sprzętu PC), a przynajmniej w
    krajach "starej" Unii, wydaje oświadczenie zgodności z normami CE po
    własnych badaniach i na własną odpowiedzialność.

    Musisz poszukać norm, które komputer musi spełnić i zobaczysz, czy i jakim
    kosztem jesteś w stanie sam to badać.
    A jeśli nie, to znajdź odpowiednią jednostkę certyfikującą w PL, bo zapewne
    już jakieś laboratoria zdążyły dostać stosowne uprawnienia.

    Problem polega na tym, że powinieneś certyfikować każdą sprzedawaną
    konfigurację sprzętu - zatem badania będziesz musiał przeprowadzać
    non-stop - stąd chyba lepiej by było przyłożyć się do takiego laboratorium.

    Swoją drogą jeśli już się dowiesz czy i gdzie są odpowiednie jednostki
    certyfikujące i ile sobie życzą za przebadanie sprzętu klasy PC, to daj znać
    na grupie :)
    Kiedyś słyszałem, że koszt przebadania jednej konfiguracji to kilkaset
    złotych - ale czy to prawda?

    J.