    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skąd to się bierze?
    Date: Fri, 11 May 2012 07:48:55 +0200

    W dniu 2012-05-11 07:11, m pisze:

    > Właśnie się o to pytam. Skąd taka powszechna i *spójna* definicja
    > godziny nocnej w narodzie. Czemu 22 do 6, nie 21:00 do 5 bądź 22 do 7 ?

    Nie, nie jetem taki mądry ale wygooglałem:

    W tym miejscu podkreślić należy, iż w prawie wykroczeń pojęcia ciszy
    nocnej i pory nocnej nie są jednoznacznie zdefiniowane. Dokonując
    wykładni ww. pojęć (przy braku innych wskazówek), można posiłkować się
    określeniami zawartymi w innych ustawach.

    Pojęcie ciszy nocnej dookreślone zostało w:

    - art. 38 ust. 1 pkt 1 lit. k ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o
    lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony
    uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1399, z
    późn. zm.), który określa, iż cisza nocna to czas w godz. 22-6, z
    wyjątkiem imprez masowych znajdujących się w harmonogramie imprez gminnych,

    - art. 119 pkt 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach
    (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1694, z późn. zm.), który wskazuje,
    że cisza nocna obejmuje czas w godz. 22-6, a w dni świąteczne do godz. 7.

    Pojęcie pory nocnej definiują następujące akty prawne:

    - art. 134 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego stanowi, że za porę
    nocną uważa się czas od godz. 21 do godz. 7,

    - w art. 1517 § 1 Kodeksu pracy ustawodawca określił, iż pora nocna
    obejmuje 8 godzin między godz. 21 a 7.

    - Kodeks postępowania karnego przyjmuje za porę nocną czas od godz.
    22 do godz. 6 (vide: art. 221 § 1 K.p.k),

    - ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed
    sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270, z późn.
    zm.) w art. 68 § 2 określa, że za porę nocną uważa się czas od godz. 21
    do godz. 7.

    Analizując przywołane powyżej przepisy ustawowe określające pojęcia
    ciszy nocnej i pory nocnej, można stwierdzić, że obejmujący je czas
    oscyluje między godz. 21 a 7.

    --
    spp