  • Data: 2010-07-03 19:26:40
    Temat: Re: serwis rtv - co z częściami które zostały wymienione
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 2 Jul 2010 11:18:10 +0200 "bagno" <b...@o...pl> napisał:

    >Czy serwis może zachować części które wymienił ? Załóżmy, że
    >jest coś takiego w umowie z osobą która oddaje sprzęt do serwisu.

    A musisz w ogóle to jakoś regulować w umowie? Ile razy przewidujesz
    trafić na klienta który będzie chciał sobie zachować np. uszkodzoną
    głowicę z telewizora, albo np. jakiś moduł zasilacza? W większości
    wypadków ludzie się na tym nie znają i z takiego podzespołu mogliby co
    najwyżej zrobić ozdobę choinkową ;-), a wielu osobom po prostu taki
    szmelc nie jest do niczego potrzebny i odmówiliby nawet gdybyś
    proponował. Nawet jeżeli sprzęt do naprawy przyniesie elektronik, to
    tym bardziej dowodzi że ma inne rzeczy na głowie (bo inaczej by sam
    naprawił) i nie będzie się bawił w odzyskiwanie części z jakiejś
    starej głowicy.

    Proponuję robić tak że domyślnie nie oddajesz i nie proponujesz
    oddania, ale jeżeli klient sobie zażyczy - oddajesz bez słowa.

    A poza tym to i tak pewnie z 95% częsci które będziesz mógł sobie
    zachować to będą wyschnięte elektrolity i spalone tranzystory/diody
    :-)

    >Jeżeli mogę to jakie z tym wiążą się problemy ? Na przykład czy to należy
    [...]
    >jakieś problemy jeżeli chodzi o gospodarke odpadami ?

    A po co chcesz w ogóle rejestrować takie części jako przychód czy coś?
    Przecież o tym co wymieniłeś wiesz tylko Ty i klient, któremu
    generalnie zwisa co się z tym dalej stanie i zazwyczaj już 10 sekund
    po wyjściu z serwisu nie będzie pamiętał jakie części wymieniłeś, bo
    się na tym nie zna i go to nie interesuje. Jego interesuje to że
    sprzęt wreszcie działa.
    Postaw na półce, wrzuć do pudła - po co tworzyć wokół tego jakąś
    papierkologię?

    A jeszcze piszesz że to będzie na b. małą skalę - to po co w ogóle
    jakieś zawiłości tworzyć, chcesz prowadzić serwis czy biuro? ;-)