    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: scysja zenergetyką
    Date: Fri, 20 Sep 2002 22:13:43 +0200

    On Fri, 20 Sep 2002, Maddy wrote:

    >+ Może ktos z was będzie mądry jak sie dogadać z niekumatymi ludzmi z
    >+ enegetyki.

    Zdaje się że ja też będę miał "ubaw" :>
    Trochę jestem sobie sam winien: jak wiadomo "kwity" są w cyklu
    2-miesięcznym - z wyjątkiem ostatniego który jest "miesiąc po"
    (poprzednim).
    Ustawiłem zlecenie stałe w mBanku, o ostanim pomyślałem "później
    zrobię luzem" i zadowolony schowałem "kwity" do szuflady.
    Oczywiście - zapomniałem :> i dostałem miły list :]
    Natychmiast (16., poniedziałek) zapłaciłem.
    Dziś pofatygowałem się do działu windykacji; Pani mi rzekła
    że "wpłaty nie widzi" (ciekawe, ciekawe) ! Wyjaśniłem
    że przelewem - to poprosiła kwit; tu drugi mój błąd:
    sprężając się z zeznaniem PIT zapomniałem wydrukować.

    No i podejrzewam że w poniedziałek będą "efekty specjalne" ;>
    Przygotuję sobie chyba papier z tekstem że "winien niepotrzebnego
    żądania odpłatnego wyciągu sam zapłaci" albo jakoś tak.
    [...]
    >+ A jakie kwity? A te że zapłaciłam, skoro twierdze że zapłaciłam.
    >+ Pamiętajmy, że paniusia mówi mi że obie moje wpłaty sa zarejestrowane
    >+ w systemi więc nie chodzi o to że nie wpłyneły pieniadze tylko o ich
    >+ kwalifikację.

    Tak, chyba mają mało roboty.
    Próbowałem się przez 2 dni dodzwonić - bez skutku.
    Dziś była tam odczuwalna kolejka (niby mało ludzi, ale jakieś
    liczniki przedpłatowe i inne - co trwa) i wiem dlaczego się
    nie dodzwoniłem: po prostu oba numery sobie cicho dzwonią cały
    czas :<

    >+ Ja swoje, paniusia swoje.. ja jej że nie mam kwitów, bo to był przelew
    >+ elektroniczy a poza tym nie tego dotyczy sprawa - ona że niemozliwe,
    >+ bo jest wpisane że płaciłam na ich druczku (druczek leży przede mną
    >+ nietknięty) i żebym te kwity "pokazała".
    >+ W końcu nie dowiedziałam się jakie kwity i na co.

    Ja jestem ciekaw jak zareagują na wydruk :)

    [...]
    >+ A energetyka jest lepsza. Oni maja SYSTEM i skoro system mówi że to za
    >+ fakturę A to nie mozna uznac że to za fakturę B nawet jeżeli to
    >+ oczywista pomyłka.

    Potwierdzam, kolega (3 liczniki, bo ma garaż i jeszcze byłe mieszkanie
    rozlicza) od jakichś 3 tygodni próbuje coś podobnego rozplątać :]
    [...]
    >+ Monit przyszedł zwykła pocztą. Ile czasu musi czekać energetyka żeby
    >+ odciąc prąd?

    FYI:
    - dotąd zdarzało się że po prostu przychodzili i odcinali (!), czasem
    bez ostrzeżenia
    - jest nowelizacja Prawa Energetycznego, tyle że nie pamiętam czy
    już obowiązuje :(
    Nowelizacja blokuje takie postępowanie: po pierwsze 2 tygodnie
    wcześniej musi być informacja o zamiarze odcięcia (a nie że
    "są zaległości"), po drugie nie można odciąć kogoś kto zalega
    za mniej niż miesiąc.
    Było na GP (niezależnie od twojej opinii o GP :))

    Pozdrowienia, Gotfryd