    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ściąganie należności od wierzyciela
    Date: Tue, 10 Jan 2006 00:13:43 +0100

    odi [###o...@o...pl.###] napisał:

    > nie pracuję. Jeżeli przynajmniej raz w miesiącu wpłacam
    > 10-15 zł na konto firmy, której zalegam to czy sprawa
    > dojdzie do skutku i czy zostanę obciążony dodatkowymi
    > kosztami?

    Tak. nie mają obowiązku czekać, aż im to dobrowolnie wpłacisz. Inna
    sprawa, czy przy tej kwocie ma to sen. Przedawnienie nie biegnie, bo
    płacisz. Odsetki od 170 zł, to miesięcznie coś koło 2 zł, więc sług
    się zmniejsza. Ja na ich miejscu bym czekał.

    > Czy orzeczenie sądu dojdzie pocztą?

    Jeśli to nadaje się do nakazu zapłaty (a pewnie tak), to przyjdzie
    pocztą.

    > Czy będę musiał wstawić się osobiście?

    Z żalu, ze dostałeś wyrok? Możesz się w stawić w towarzystwie kolegów.
    Zawsze to raźniej. A jeśli ci chodziło o _stawienie_ się przed sądem,
    to nie będzie ono konieczne, o ile nie wniesiesz sprzeciwu.