  • Data: 2014-04-05 21:44:40
    Temat: Re: samochody frmowe od 1.04
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnlk0hcr.o29.proteus@pl-test.org...
    > On 2014-04-05, Ajgul <p...@k...uz> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > O jasne. I numery totka też znasz?

    Masz działalność i nie wiesz ile będziesz jeździł? Nie chcę się wyśmiewać,
    ale jak możesz nie wiedzieć? Co to za wielka niewiadoma? Jeżeli twój biznes
    nie idzie i będziesz siedzieć w domu, to auta nie użyjesz i dlaczego masz
    odpisać 50% VATu? To jest uczciwe?
    Usiłujesz obronić jakiejś fikcji, która faworyzuje właśnie wszystkich
    gostków z BMW z kratką, którzy odpiszą 50% vat za nic. A wszyscy, którzy
    używają auta w 95% mają stracić? Na czym polega sprawiedliwość? To są grube
    pieniądze, a nie jakieś tam duperele, które można sobie upraszczać, bo ktoś
    ma kłopoty z papierkami. Urząd i tak niczego nie robi, poza sprawdzaniem
    wyrywkowym, to księgowe mają zabawę. Ja za kilka tysięcy w roku mogę notować
    te durne kilometry, czemu nie?

    > Czyli:
    > - kupuję auto (dla uproszczenia "za 100 tys netto"),
    > szacując (z tyłka) że będę jeździł nim przez 85% czasu "firmowo"
    >
    > W pierwszym roku przejechałem 80% "na DG" ("peszek" no, niezbyt trafnie
    > oszacowałem).

    No to stracisz te 5%.

    > Oblicz ile mam oddać z VAT wcześniej odliczonego na samochód (oraz
    > odsetki)

    oddasz 5%, a odsetki obliczysz na byle darmowym programiku. 10 minut roboty.
    Jak księgowa będzie to sprawdzać co miesiąc, to będzie w każdym miesiącu
    inna wartość.

    > W drugim roku przejechałem 60% "na DG". Dodatkowo naprawa pochłonęła 5
    > tys. netto.
    > Proszę o podobne wyliczenia w kwestii VAT.

    Jest tak samo, naprawy się odlicza i rozlicza według %, czyli 3 tysiące
    naprawy odliczasz, a 2 nie. Co trudnego?

    > W trzecim roku przejechałem 95% "na DG".
    > Oblicz ile mam "odzyskać" (i czy w ogóle), oczywiście już tym razem od
    > ceny
    > "samochód + naprawa". :)

    nie odzyskasz, bo jak zadeklarowałeś 80%, to będzie twój limit.

    > Bardzo bym chciał zobaczyć te Twoje proste obliczenia. :)

    nie ma za co, są proste.

    > Chwilowo nie interesuje mnie "PIT" w innym kraju.

    Szkoda, bo inne kraje są normalne, a nasz nie. Między innymi dlatego, że
    jego obywateli "nie interesują" pewne rzeczy i wolą fikcje i fantazje od
    faktów.

    A.