eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosad gospodarczy - zwrot kosztow procesu - co mozna w nie wliczyc? › Re: sad gospodarczy - zwrot kosztow procesu - co mozna w nie wliczyc?
  • Data: 2008-11-19 20:48:19
    Temat: Re: sad gospodarczy - zwrot kosztow procesu - co mozna w nie wliczyc?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson pisze:

    > Bo wydanie nakazu nakazowego kosztuje 30 zł, a nie 100 zł. 70 zł zwróci
    > ci sąd.

    1/4, nie mniej niż 30zł, banał.

    A czy wiesz, Johnsonie, że VIII Wydział Gospodarczy w Warszawie na
    Czerniakowskiej wydaje nakazy zapłaty w postępowaniu upominawczym, gdzie
    zasądza od pozwanego 1/4 opłaty (prawidłowo, po uprawomocnieniu zwraca
    3/4), ale...:

    - jeśli opłata wyniosła 30zł, to zasądza 8zł, 22zł zwraca po uprawomocnieniu
    - jeśli opłata wyniosła 100zł, to zasądza 25zł, 75 zwraca...

    Bardzo przyjemna funkcjonalność :)

    Wynika z tego, że bardziej się opłaca składać upominawcze niż nakazowe,
    bo w nakazowym jest dosłownie w przepisach wymieniona minimalna kwota
    30zł, a w upominawczym nie ma, co wykorzystuje ten sąd.

    W innych warszawskich sądach takiej funkcjonalności nie zauważyłem.

    > Jak już masz nakaz to chyba sporawa się skończyła ??!

    A zażalenie w kwestii zasądzenia kosztów?

    --
    Liwiusz