    From: "Sandra" <S...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwod 'w pokoju' - jak najlepiej
    Date: Wed, 17 Sep 2003 23:31:38 +0200

    Użytkownik Andrzej Lawa <a...@l...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bk9pu1$3u$...@a...news.tpi.pl...
    > > 2- letnie?
    >
    > Tak. Na codzień korzystające ze żłobka.
    >
    > (a może 2.5?)

    nie to mialam na mysli :) napisales ,ze dziecko domaga sie bardzo stad moje
    pytanie czy w takim wieku mozna byc o tym przekonanym i na czym polega ta
    zaborczosc za ojcem bo tego nie zrozumialam i nie moge sobie wyobrazic by
    takie male dziecko bylo swiadome tego no ale moze sie myle hm?

    trudno mi w to uwierzyc rowniez choc sa przypadki coraz czesciej ,ze matce
    wygodniej jest gdy dziecko zostaje przy ojcu ...

    > Kto się otrząśnie, z czego i o jakim rozumie mówisz?

    matka wlasnie mysle ,ze matka troche psychologii dlaczego wlasnie tak
    poniewaz w tej chwili nie chcialabym sie mylic ale dla swietego spokoju by
    maz mi nie trul pojde na wszystko , przytakne itd.

    (i co z tego rozumu
    > niby miałoby wyniknąć)

    walka o swoje prawa kiedy juz faktycznie poczuje zagrozenie w tej chwili
    mysle,ze nie dopuszcza mysli ,ze tak dalece sie posuna sprawy jak sad

    > Za porozumieniem stron (bez orzekania o winie) też jedna tylko strona
    wnosi?

    oczywiscie jedna strona wnosi ... wpis od sprawy wynosi od 30 do 600 zl .,
    sad wzywa do usuniecia brakow formalnych pozwu po jego wplynieciu do sadu
    poprzez uiszczenie wpisu ,ktory okresla na podst. zalaczonego zaswiadczenia
    o dochodach ewentualnie rozpatrzy wniosek jesli strona wniesie o zwolnienie
    jej od wpisu i kosztow sadowych

    > On ma jakieś tam dochody w miarę przeciętne, ona - obecnie bezrobotna,
    chyba
    > już bez zasiłku.

    z tego co piszesz ma szanse ale ? nie znam opinii strony pozwanej wiec
    wystepuje to ale?

    > Fakty i dowody? Nie bardzo kumam - dowody rozpadu pożycia?

    i to zupelnego i trwalego rozkladu pozycia bez wyjasnienia sadowi
    okolicznosci,ktore wywolaly rozklad ,nie jest mozliwe uzyskanie rozwodu
    nawet gdy strony rezygnuja z orzeczenia o winie poniewaz sad musi ocenic
    ,czy zadanie rozwodu nie jest na tle danej sprawy sprzeczne z zasadami
    wspolzycia spolecznego

    > Powiedzmy - wariant optymistyczny przy współpracy obu stron.

    2 spotkania :) pojednawcze i kończące sprawę ja jednak w tym co opisujesz
    nie nastawiałabym się optymistycznie :)

    Sandra