  • Data: 2004-09-08 23:51:31
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o pracę - podstawy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Sep 2004, gordom wrote:

    >+ Witam!
    >+ Mam bardzo niewielką wiedzę prawniczą. Proszę powiedzcie czy moje
    >+ rozumowanie jest poprawne.
    >+ Chodzi o rozwiązanie stosunku pracy.
    >+ Pracownik ma podpisaną umowę na czas nieokreślony. Równo za 10 dni miną 3
    >+ lata od jej podpisania (18 września 2001).
    >+
    >+ Jeśli złoży wypowiedzenie przed 18 września to okres wypowiedzenia będzie
    >+ wynosił 1 miesiąc. Będzie jednak musiał pracować do końca października. Czy
    >+ to jest poprawne?

    Zastrzegam że piszę "z głowy" i nie pamiętam czy w tej sprawie się
    jakiś przepis nie zmienił. Ale ostatnio pamietany wniosek to taki
    że nie jest to poprawne: okres wypowiedzenia to AFAIK czas kiedy
    umowa o pracę TRWA. A skoro "trwa" - to do okresu od którego
    zależy okres wypowiedzenia on sam się liczy !
    O, mam:
    ++++
    Art. 32. § 1. Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem
    umowę o pracę [...]
    [...]
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia.
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd