  • Data: 2003-08-22 09:38:15
    Temat: Re: rozprawa rozwodowa i karna
    Od: "urticae" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeczytaj jeszcze raz dokladnie to, co ci napisala Sandra i zastanow sie.
    >
    > Wg mnie zachowujesz sie "zbyt nerwowo".
    >
    > Przesluchali dzieciaki nie tak, jak wg Ciebie powinii - nie mysl o tym jak
    > znalezc haka
    > na przesluchujacych, lecz zastanow sie nad wyjsciem z sytuacji.
    > Moze wniosek o ponowne zbadanie sprawy w rzpychodni ze wzgledu na nowe
    > okolicznosci ?
    > Moze jakis wniosek do sadu?
    >
    > Boguslaw

    Bogusławie. Rozpoczynając ten wątek, na swoim przykładzie chciałem poddać pod
    dyskusję problem natury ogólnej a mianowicie sposób przesłuchiwania dzieci w
    sprawach takich jak moja, oraz to czy świadkowie powinni mówić wszystko co
    wiedzą w danej sprawie czy też mogą przemilczać wybrane fakty. Ze zdziwieniem
    dowiedziałem się, że prawnie wszystko jest OK.
    Sąd prawdopodobnie powoła dzieci do składania zeznań. Były już tam i wyraziły
    swoją wolę powiedzenia przed sądem wszystkiego co wiedzą na ten temat. Jestem
    raczej spokojny o wynik rozprawy. Do sędziego poza jedną kontrowersyjną
    wypowiedzią nie mam żadnych zastrzeżeń. Chodziło mi tylko o to, że gdyby
    zeznania dzieci od początku przeprowadzone były bez udziału stron tj mojej i
    żony, natomiast w obecności psychologa, nie musiałyby wogóle stawć przed sądem.
    Sprawa zakończyłaby się na etapie przesłuchań na policji. Sandra powiada, że
    sposób przesłuchiwania był zgodny z prawem. Jeśli tak jest to muszę się z tym
    pogodzić. Ja jednak pytałem czy jest prawidłowy, (a to nie to samo co zgodny z
    prawem.) Myślę, że z rozczarowaniem muszę powiedzieć "złe prawo ale prawo" i na
    tym zakończyć dyskusję
    pozdrawiam