  • Date: Mon, 10 Sep 2007 15:26:00 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: relacja iTV o pobiciu fotografa w CH Janki

    Piotr Kubiak wrote:

    > A ten obowiązek wynika z której ustawy? No i pamiętaj, że jeżeli
    > wskażesz KC to jedynie sąd i komornik może go wyegzekwować.

    Ależ ja niczego nie egzekwuję. Mowa jest o sytuacji, w której to cieć
    chce coś wyegzekwować - tzn. wyrzucić kogoś ze sklepu.

    > Nie. Osoba musi być uprawniona. Jeżeli nie jest uprawniona, to nie
    > musisz jej słuchać. Być może taka sytuacja była w wątkach "o selekcji".

    Zapoznaj się z nimi.

    [ciach]

    > Jak to nie? Nie rozumiesz słowa *uniemożliwiać*? Twierdzisz, że w nocy
    > nadal jest możliwość dotarcia do sklepów?

    Niektórych tak ;)

    Ale w przypadku zamkniętych - cóż, takie są godziny otwarcia, a poza
    nimi nie ma personelu: siła wyższa.

    > :) No i? Wskaż ustawę, która mu nakazuje tworzyć taką możliwość. Jak się
    > wynajmujący pomieszczenie z jego najemcą umówią, że wynajmujący będzie
    > specjalnie do tego sklepu klientów nie dopuszczał, zagrodzi itd itp., to
    > kto im tego zabroni?

    Kpisz czy o drogę pytasz?

    > Jak mówiłem, mogą sobie osobę uprawnioną wskazać w zawartej przez nich
    > umowie.

    Nie mogą, bo sami też nie są uprawnieni. W godzinach otwarcia sklepu
    mają psi obowiązek obsłużyć każdego klienta. Nawet jak im się z twarzy
    nie podoba.

    > Bez komentarza.

    Zbyt skomplikowane?

    > Która i tak została wezwana, bo popełniasz przestępstwo. Tyle że założę
    > się że na Ciebie pójdzie wniosek do prokuratury (to jest ścigane z
    > urzędu), a na tego co odmówił sprzedaży już niekoniecznie.

    A masz jakieś wsparcie? Albo orzecznictwo?

    Bo grzywny za niewpuszczenie zdaje się już były...