eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworekojmia raz jeszcze - umowa miedzy dwoma nieprofesjonalistami › Re: rekojmia raz jeszcze - umowa miedzy dwoma nieprofesjonalistami
    From: "Bartulus" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rekojmia raz jeszcze - umowa miedzy dwoma nieprofesjonalistami
    Date: Tue, 25 Sep 2007 09:41:47 +0200

    > Ciekawe pytanie, ale nic dziwnego w tym co piszesz nie widzę.
    > Obowiązki przedsiębiorcy są dziś większe, co dziwnego że sprzedający
    > ma ledwo takie, jak kiedyś mieli inni?
    > :)
    > Przecież rękojmia nie jest jakimś szczególnym "obowiązkiem",
    > ma zapobiec tylko wciskaniu kitu przez sprzedawcę.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    jakos wczesniej usawodawca twierdzil ze w obrocie miedzy osobami fizycznymi
    mozna wylaczyc odpowiedzialnosc z tyt. rekojmi i zreszta slusznie bo niby
    dlaczego osoba nie trudniaca sie handlem ma ponosic odpowiedzialnosc na
    zasadzie ryzyka za np wady ukryte (o ktorych nie mial pojecia)
    dlatego mi sie wydaje, ze tutaj bylaby potrzebna odpowiednia wykladnia, albo
    ja robie gdzies blad w mojej wykladni i czekam az ktos mi wskaze gdzie
    dzieki za odpowiedzi
    pozdrawiam
    B.