  • Data: 2008-06-17 14:30:19
    Temat: Re: rękojmia przy nieruchomości
    Od: "Kacper" <k...@p...usunto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@Z...eu> napisał w wiadomości
    news:g38en4$sbk$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Przy rekojmi bardzo istotne sa pewne akty starannosci z Twojej strony,
    > tzn. zawiadomienie o wadzie i to w odpowiednim terminie (generlanie
    > miesiac od wykrycia - art. 563 kc), ale na szczescie jak Ci dali
    > zapewnienie ze wad nie ma, to sami sie troche podlozyli (art. 564 kc)
    > Poz a tym zawiadomiles ich pisemnie (v. 563 par. 3 kc, ale jest tez
    > orzeczenie SNu, ze mozna i zawiadomic ustnie, choc to cie stawia w
    > gorszej sytuacji dowodowej)

    Zawiadowmiłem w terminie i dostałem odpowiedz na pismie. Mam cala
    korespondecje.

    > Z rekojmia najwiekszy problem sprowadza sie do tego, ze przepisy i ich
    > wykladnia jest taka, ze musisz ustalic czy wady sa istotne, czy nie -
    > jak istotne, to tylko mozesz od umowy odstapic, jak nieistotne to mozesz
    > zadac obnizenia wynagrodzenia (637 kc) ale niestety nie na przemian
    > (tzn. nawet przy powaznych wadach nie mozesz zadac obnizenia
    > wynagrodzenia)

    Biegły nie napisal jaki charakter maja wady. Ale co bedzie, jak Sad uzna,
    ze sa to wady istotne i moge od umowy tylko odstapic. To albo mam isc
    pod most albo mieszkac w domu nienadajacym sie do mieszkania? czy moge zadac
    naprawienia szkody (tj. np kosztu wynajatych przeze mnie innych budowlancow)
    ?