eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja › Re: reklamacja
  • Date: Mon, 13 Feb 2006 00:45:17 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050921
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja
    References: <dsj333$1b9q$1@node3.news.atman.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <dsofce$pnn$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <dsofce$pnn$1@node1.news.atman.pl>
    X-Enigmail-Version: 0.86.0.0
    X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 195.234.40.68
    Message-ID: <43efc890$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1139787920 195.234.40.68 (13 Feb 2006 00:45:20 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 41
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:366544
    [ ukryj nagłówki ]

    sg wrote:

    > Owszem, ogranicza, sprzet kupilem dla kogos kto nie zna angielskiego,
    > niemieckiego, francuskiego ani też chińskiego tradycyjnego.

    Wiesz, ja nawet nie zaglądałem do instrukcji swojego odtwarzacza MP3 -
    obsługa jest dość intuicyjna.

    Jeśli końcowy użytkownik sobie poradzi - może nie warto się awanturować?

    >> Bo tak formalnie to zasadniczo możesz tylko złożyć donos lub próbować
    >> zwrócić sprzęt powołując się na rękojmię lub ten zapis o zwrocie w
    >> ciągu 10 dni (przy sprzedaży poza siedzibą firmy).
    >
    >
    > Nie do konca... przepisy przewiduja, ze mam dostać z towarem wyjaśnienia
    > od sprzedającego po polsku odnośnie użytkowania sprzętu. Instrukcji nie
    > dostałem, więc z tytułu niezgodności towaru z umową mogę żądać naprawy
    > albo wymiany towaru na wolny od wad: czyli żądam instrukcji po polsku,
    > bo towar mi się podoba, a brakuje instrukcji. Jeśli jej nie dostanę mogę
    > żądać obniżenia ceny towaru za to że jest niepełnowartościowy.

    Przecież właśnie pisałem o rękojmi - i to po polsku.

    > Zgodnie z przepisami instrukcja po polsku jest integralną częścią
    > produktu i już. Czy też mi zarzucisz, że cwaniakuję jeśli kupuję
    > samochód, którego integralną cześcią są: koła, akumulator, szyby, drzwi
    > i kierownica bez tych rzeczy, a potem domagam się dołączenia tego do
    > zakupionego samochodu. Problem z tym, że ja za te rzeczy, tak jak za

    Ale bez tych rzeczy nie pojedziesz, choćbyś nie wiem jak był bystry. A w
    przypadku większości tego typu urządzeń wystarczy odrobina rozumu.

    [ciach]

    > tłumaczenie. Za odtwarzacz płaciłem 300zł, więc chcę w tej cenie mieć i
    > odtwarzacz i instrukcję skoro odpowiednie przepisy tak przewidują. Jak
    > to rozwiąże sprzedawca to mi wszystko jedno, może mi dać instrukcję albo
    > zapłacić za tłumaczenie.

    To skorzystaj z rękojmi, oddaj sprzęt i tyle. Kup sobie inny i nie marudź.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1