eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 1. Data: 2006-02-10 22:11:43
    Temat: reklamacja
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Takie małe pytanie:
    kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
    jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
    że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
    mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
    wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
    miejscu siedziby firmy ?

    sg


  • 2. Data: 2006-02-10 22:21:22
    Temat: Re: reklamacja
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    sg napisał(a):

    > kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
    > jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
    > że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
    > mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
    > wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
    > miejscu siedziby firmy ?
    >

    Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
    Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
    dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
    Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
    niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.


    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"


  • 3. Data: 2006-02-10 23:11:20
    Temat: Re: reklamacja
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 23:11:43 +0100, sg napisał(a):

    > Takie małe pytanie:
    > kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
    > jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
    > że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
    > mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
    > wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
    > miejscu siedziby firmy ?
    >
    > sg

    Jeżeli masz jakieś roszczenie do przedsiębiorcy możesz go pozwać w miejscu
    zawarcia umowy (kupna odtwarzacza) lub siedziby firmy


  • 4. Data: 2006-02-10 23:17:05
    Temat: Re: reklamacja
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Johnson napisał(a):
    > sg napisał(a):
    >
    >> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że
    >> mogę jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie
    >> powie, że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i
    >> oddania mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie
    >> się na mnie wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę
    >> to robić w miejscu siedziby firmy ?
    >>
    >
    > Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
    > Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
    > dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
    > Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
    > niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.
    >
    >

    tylko, że odpowiednie przepisy nakazują sprzedawcy żeby sprzedając mi
    towar udzielił wszelkich informacji po polsku na temat jego użytkowania,
    a ja nie mam takich informacji, więc towar jest niezgodny z prawem i
    jako taki jest niepełnowartościowy
    A swoją drogą to jeśli kupujesz bardzo skomplikowany odtwarzacz DVD, a
    jedyna instrukcja jest napisana w chińskim tradycyjnym i nie możesz tego
    odtwarzacza używać to również będziesz uważał, że jest wszystko OK.
    Jeszcze nadmienię, że ten odtwarzacz mp3 nie ma instrukcji po polsku ani
    na papierze, ani na dołączonej płycie, ani nie ma polskiego menu co
    oznacza, że ktoś kto mówi i czyta wyłącznie po polsku nie będzie mógł go
    używać, a to już jest niezgodne z przepisami, bo kupujący ma otrzymać po
    polsku informacje na temat użytkowania.


    sg


  • 5. Data: 2006-02-10 23:17:33
    Temat: Re: reklamacja
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Rafał Święch napisał(a):
    > Dnia Fri, 10 Feb 2006 23:11:43 +0100, sg napisał(a):
    >
    >> Takie małe pytanie:
    >> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
    >> jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
    >> że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
    >> mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
    >> wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
    >> miejscu siedziby firmy ?
    >>
    >> sg
    >
    > Jeżeli masz jakieś roszczenie do przedsiębiorcy możesz go pozwać w miejscu
    > zawarcia umowy (kupna odtwarzacza) lub siedziby firmy

    Czyli jeśli kupowałem przez internet i odbierałem paczkę w domu to mogę
    go podać u siebie do sądu ? I mogę jeszcze prosić podstawę prawną tego ?

    sg


  • 6. Data: 2006-02-10 23:19:05
    Temat: Re: reklamacja
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Johnson napisał(a):
    > sg napisał(a):
    >
    >> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że
    >> mogę jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie
    >> powie, że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i
    >> oddania mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie
    >> się na mnie wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę
    >> to robić w miejscu siedziby firmy ?
    >>
    >
    > Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
    > Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
    > dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
    > Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
    > niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.
    >
    >

    A jeśli chodzi o kwotę, to myślę, że uczciwie by było zażądać obniżenia
    o tyle ile będzie mnie kosztowało przetłumaczenie instrukcji na polski.

    sg


  • 7. Data: 2006-02-10 23:30:28
    Temat: Re: reklamacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.02.2006 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > sg napisał(a):
    >> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
    >> jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
    >> że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
    >> mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
    >> wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
    >> miejscu siedziby firmy ?

    Dlaczego akurat w miejscu siedziby firmy?

    > Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
    > Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
    > dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
    > Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
    > niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.

    No chyba nie az tak lekko. W pewnych okolicznosciach brak zrozumialej
    instrukcji moze silnie obnizac funkcjonalnosc towaru. Czy akurat tu, to
    nie wiem.

    --
    Marcin


  • 8. Data: 2006-02-11 00:13:55
    Temat: Re: reklamacja
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Dnia 10.02.2006 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    >> sg napisał(a):
    >>> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że mogę
    >>> jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie powie,
    >>> że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i oddania
    >>> mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie się na mnie
    >>> wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę to robić w
    >>> miejscu siedziby firmy ?
    >
    > Dlaczego akurat w miejscu siedziby firmy?

    bo takie informacje znalazlem na stronie federacji konsumentow, wiec sie
    pytam

    >
    >> Załóżmy że odtwarzacz kosztował 400 zł.
    >> Ile i dlaczego odjął byś sobie z ceny za brak instrukcji? To dlaczego
    >> dotyczy uzasadniania podanej przez ciebie kwoty.
    >> Bo według mnie brak instrukcji obsługi nie zmienia towaru w
    >> niepełnowartościowy. Czyli możesz sobie odjąć koszt papieru.
    >
    > No chyba nie az tak lekko. W pewnych okolicznosciach brak zrozumialej
    > instrukcji moze silnie obnizac funkcjonalnosc towaru. Czy akurat tu, to
    > nie wiem.
    >

    tutaj to nie mam nic po polsku, menu w odtwarzaczu jest tez nie po
    polsku i moge nie wiedziec jak sie to uzywa

    sg


  • 9. Data: 2006-02-11 00:37:22
    Temat: Re: reklamacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.02.2006 sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał/a:
    > tutaj to nie mam nic po polsku, menu w odtwarzaczu jest tez nie po
    > polsku i moge nie wiedziec jak sie to uzywa

    To już najpewniej oceni sąd, jeśli do tego dojdzie.

    --
    Marcin


  • 10. Data: 2006-02-11 23:06:16
    Temat: Re: reklamacja
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 11 Feb 2006 08:37:22 +0800, *Marcin Debowski*
    <news:27ovb3-vkq.ln1@ziutka.router> napisał(a):

    > Dnia 11.02.2006 sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał/a:
    >> tutaj to nie mam nic po polsku, menu w odtwarzaczu jest tez nie po
    >> polsku i moge nie wiedziec jak sie to uzywa

    > To już najpewniej oceni sąd, jeśli do tego dojdzie.

    Chyba nie ma sensu z tym sądem. Wystarczy pójść do Federacji Konsumentów.



    --
    Kaja

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1