eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacjaRe: reklamacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja
    Date: Mon, 13 Feb 2006 00:12:01 +0100
    Organization: ATMAN
    Lines: 82
    Message-ID: <dsofce$pnn$1@node1.news.atman.pl>
    References: <dsj333$1b9q$1@node3.news.atman.pl> <4...@n...home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline10528.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1139785934 26359 85.89.162.21 (12 Feb 2006 23:12:14 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Feb 2006 23:12:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5 (Windows/20051201)
    In-Reply-To: <4...@n...home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:366526
    [ ukryj nagłówki ]

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > sg wrote:
    >> Takie małe pytanie:
    >> kupiłem odtwarzacz mp3, ale nie miał polskiej instrukcji, wiem, że
    >> mogę jej zażądać na podstawie odpowiednich przepisów, a sklep pewnie
    >> powie, że jej nie ma i nie będzie, wtedy mogę zażądać obniżenia ceny i
    >> oddania mi części pieniędzy za niepełnowartościowy towar, oni pewnie
    >> się na mnie wypną, więc mogę skierować sprawę do sądu... ale czy muszę
    >> to robić w miejscu siedziby firmy ?
    >
    > A tak szczerze i po krasnoludzku: na prawdę brak polskiej instrukcji tak
    > straszliwie ogranicza ci możliwość korzystania z tego sprzętu, czy
    > zwyczajnie pieniaczysz i/lub cwaniakujesz?
    >


    Owszem, ogranicza, sprzet kupilem dla kogos kto nie zna angielskiego,
    niemieckiego, francuskiego ani też chińskiego tradycyjnego.

    > Bo tak formalnie to zasadniczo możesz tylko złożyć donos lub próbować
    > zwrócić sprzęt powołując się na rękojmię lub ten zapis o zwrocie w ciągu
    > 10 dni (przy sprzedaży poza siedzibą firmy).


    Nie do konca... przepisy przewiduja, ze mam dostać z towarem wyjaśnienia
    od sprzedającego po polsku odnośnie użytkowania sprzętu. Instrukcji nie
    dostałem, więc z tytułu niezgodności towaru z umową mogę żądać naprawy
    albo wymiany towaru na wolny od wad: czyli żądam instrukcji po polsku,
    bo towar mi się podoba, a brakuje instrukcji. Jeśli jej nie dostanę mogę
    żądać obniżenia ceny towaru za to że jest niepełnowartościowy.

    Zgodnie z przepisami instrukcja po polsku jest integralną częścią
    produktu i już. Czy też mi zarzucisz, że cwaniakuję jeśli kupuję
    samochód, którego integralną cześcią są: koła, akumulator, szyby, drzwi
    i kierownica bez tych rzeczy, a potem domagam się dołączenia tego do
    zakupionego samochodu. Problem z tym, że ja za te rzeczy, tak jak za
    instrukcję, już zapłaciłem. Oczywiście mogę sobie pójść do sklepu i
    kupić te koła, akumulator, szyby, drzwi i kierownicę i sobie sam
    dołączyć, ale jeśli tak, to chcę żeby mi sprzedawca zwrócił koszt tego
    zakupu, bo płaciłem za cały samochód a nie za cały samochód bez kilku
    części.
    Wracając do mojego odtwarzacza mp3: dostałem go bez instrukcji po polsku
    przez co nie mogę go w pełni używać, mogę oczywiście pójść do tłumacza i
    kazać mu przetłumaczyć ją, ale on za to weźmie kasę. A skoro tak, to
    chcę żeby ten odtwarzacz mp3 był o tyle tańszy ile mnie kosztowało
    tłumaczenie. Za odtwarzacz płaciłem 300zł, więc chcę w tej cenie mieć i
    odtwarzacz i instrukcję skoro odpowiednie przepisy tak przewidują. Jak
    to rozwiąże sprzedawca to mi wszystko jedno, może mi dać instrukcję albo
    zapłacić za tłumaczenie.


    sg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1