eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja..Re: reklamacja..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja..
    Date: Tue, 18 Oct 2005 22:58:24 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <dj3nm2$k2t$2@inews.gazeta.pl>
    References: <dj3ja6$gsb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1129669124 20573 195.242.255.2 (18 Oct 2005 20:58:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Oct 2005 20:58:44 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <dj3ja6$gsb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    X-Antivirus: avast! (VPS 0542-1, 2005-10-18), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:335990
    [ ukryj nagłówki ]

    Piotrek napisał(a):
    > Producent nie chce przyjac reklamacji, argumentuje, ze on nie odpowiada
    > za to, ze zostalem oszukany przez sprzedawce. Sadze, ze ma racje. Sprzedawca
    > zas nie chce przyznac sie do bledu, twierdzi, ze sam moglem spowodowac to
    > uszkodzenie. Nawet proponowal, zebym przyjechal z pralka do sklepu (20 km,
    > ani mi to w glowie - zaplacilem, zostalem oszukany i czuje, ze to oni
    > powinni sie pofatygowac),

    Nie ma przepisu, który by to nakazywał sprzedawcy. Ale po uwzględnieniu
    reklamacji możesz żądać zwrotu kosztów.

    Chce reklemowac u sprzedawcy na pismie i chcialbym
    > powolac sie na jakies konkretne paragrafy tak, aby go nieco postraszyc.

    Przeczytaj ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
    szczególnie art.4 i 8
    A także jej omówienie na www.federacja-konsumentow.org.pl

    > Moze
    > ktos jest w stanie sypnac z rekawa jakimis? Moj cel to uzyskac zwrot kosztow
    > naprawy.

    A to może być trudno... Mogłeś żądać naprawy albo wymiany. Jeśli sam
    naprawiłeś i chcesz zwrotu kosztów, to tylko jako odszkodowanie na
    zasadach ogólnych (art.471 kc). Co już nie jest takie łatwe, bo wymagana
    jest choćby wina sprzedawcy.

    > Jezeli nadal nie bedzie chcial dokonac naprawy to gdzie moge to zglosic?
    > UOKiK?

    Nie, bo to indywidualna sprawa.
    Pomocy szukaj w Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego
    rzecznika konsumentów (w odpowiednim urzędzie miasta lub powiatowym).

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1