eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja..Re: reklamacja..
  • Data: 2005-10-18 20:58:24
    Temat: Re: reklamacja..
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Piotrek napisał(a):
    > Producent nie chce przyjac reklamacji, argumentuje, ze on nie odpowiada
    > za to, ze zostalem oszukany przez sprzedawce. Sadze, ze ma racje. Sprzedawca
    > zas nie chce przyznac sie do bledu, twierdzi, ze sam moglem spowodowac to
    > uszkodzenie. Nawet proponowal, zebym przyjechal z pralka do sklepu (20 km,
    > ani mi to w glowie - zaplacilem, zostalem oszukany i czuje, ze to oni
    > powinni sie pofatygowac),

    Nie ma przepisu, który by to nakazywał sprzedawcy. Ale po uwzględnieniu
    reklamacji możesz żądać zwrotu kosztów.

    Chce reklemowac u sprzedawcy na pismie i chcialbym
    > powolac sie na jakies konkretne paragrafy tak, aby go nieco postraszyc.

    Przeczytaj ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
    szczególnie art.4 i 8
    A także jej omówienie na www.federacja-konsumentow.org.pl

    > Moze
    > ktos jest w stanie sypnac z rekawa jakimis? Moj cel to uzyskac zwrot kosztow
    > naprawy.

    A to może być trudno... Mogłeś żądać naprawy albo wymiany. Jeśli sam
    naprawiłeś i chcesz zwrotu kosztów, to tylko jako odszkodowanie na
    zasadach ogólnych (art.471 kc). Co już nie jest takie łatwe, bo wymagana
    jest choćby wina sprzedawcy.

    > Jezeli nadal nie bedzie chcial dokonac naprawy to gdzie moge to zglosic?
    > UOKiK?

    Nie, bo to indywidualna sprawa.
    Pomocy szukaj w Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego
    rzecznika konsumentów (w odpowiednim urzędzie miasta lub powiatowym).

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1