  • Data: 2002-12-11 06:06:13
    Temat: Re: pytanie - ubezpieczenie OC
    Od: "Brodek" <B...@O...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Radek Zaleski" <n...@y...com> napisał w wiadomości
    news:at5qqi$8iq$1@news.tpi.pl...
    > Dostalem w spadku samochod. Jest on nadal zarejestrowany na osobe,
    ktora
    > zmarla. W grudniu konczy sie termin waznosci OC. Auta nie moge jeszcze
    > przerejestrowac na siebie i nie wiem kiedy bede mogl to zrobic, raczej nie
    > predko (chyba, ze jest mozliwosc rejestracji samochodu przed zakonczeniem
    > procesu spadkowego?). Jakie sa mozliwosc oplacenia skladki OC, tak, zebym
    > mogl jezdzic po 1 stycznia. Czy oplacajacym OC musi byc wlasciciel
    pojazdu?
    > Czy jest mozliwa sytuacja, w ktorej pojazd zarejestrowany jest ciagle na
> [...]

    Już w tej chwili jeździsz na nieważnej polisie OC i należy ci się od
    Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego kara za 'niespełnienie obowiązku
    ubezpieczenia'. Poprzednia polisa wygasła bowiem automatycznie 30 dni od
    zmiany (faktycznego) posiadacza pojazdu niezależnie od daty, która jest tam
    wpisana. Sprawa spadkowa, przerejestrowanie itd. nie mają tutaj
    najmniejszego znaczenia.
    Z drugiej strony sprawa może zostać 'wykryta' przy jakiejś dogłębnej
    kontroli (stawianie się Panom Policjantom), wypadku (notabene jako
    nieubezpieczony sam pokryjesz jego pełne koszty...) lub po informacji
    'przyjaciela'.

    Teraz:
    Jeśli jeździsz cały czas to radzę możliwie najszybciej zawrzeć umowę, bo w
    tej chwili dowolny wypadek spowodowany przez siebie (lub innego kierującego,
    któremu użyczysz pojazdu) pokrywasz po prostu w całości z własnej kieszeni.
    A właśnie wczoraj dowiedziałem się o przypadku, gdzie towarzystwo wypłaciło
    z OC 300 tysięcy odszkodowania i zadośćuczynienia.. Zwykle oczywiście mniej,
    ale...
    Taniej jest więc nawet zapłacić karę.
    Jeśli samochód stoi to możesz próbować poczekać do zamknięcia sprawy i
    ubezpieczyć się dopiero przy przerejestrowaniu. Kara jest niezależna od
    czasu, w jakim nie miałeś OC więc swojej sytuacji nie pogarszasz więc nawet
    jeśli cię wykryją to wiele nie tracisz a mogą cię nie wykryć. Wystarczy
    jednak, że raz wyjedziesz, będziesz miał pecha, trafisz w filar mostu,
    naruszysz jego konstrukcję, a zabulisz za cały jego remont..

    A ewentualne zażalenia, że nie wiedziałeś, bo prawo jest głupie należy
    kierować do Sejmu (przepisy Ustawy ubezpieczeniowej) i Ministra Finansów
    (rozporządzenie w sprawie OWU OC posiadaczy pojazdów).

    Pozdrawiam
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach: