  • Data: 2012-02-16 20:50:53
    Temat: Re: pytanie od informatyków - prawa do kodu od wykonawcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Feb 2012, lamia wrote:

    > chcemy zlecając soft firmie, podpisać prawa do kodu (chcemy i sam kod oraz
    > prawo do dowolnego jego zmieniania i rozwijania - czy to jest tożsame?

    Nie, i powinno być osobno i wyraźnie zapisane.
    Art.46 tu:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29

    > (i jaki zapis w umowie będzie tu właściwy?))

    Dowolny spełniający powyższe warunki :)
    Sugeruję zapoznanie się z hasłem "utwór zależny" (prosty
    wrzut w googla zapewnia stosowne opisy), nie zawadzi zapisać
    obok "łopatologicznego" wyjaśnienia o co chodzi, będzie wiadomo
    że ustawowe rozumienie jak najbardziej wchodzi w rachubę
    (i nie zamyka listy zapisanych przypadków, znaczy wypadałoby
    tak ująć żeby sobie przypadkiem czegoś nie zablokować).

    > Są jednak obawy, że nie będzie w interesie firmy taki model umowy (bo czemu
    > nie miałaby mieć stałej fuchy na rozwój softu) - Jakie rozwiązanie powziąć?

    Odpowiedź jest zawsze prosta: *ZA ILE* :D

    Inna sprawa, że "stała fucha" może się okazać i tak akceptowalnym
    (dla kupującego) rozwiązaniem. Po prostu support *czyjegoś*
    oprogramowania może khm... różnie działać.

    > Czy przekazanie prawa do kodu jak wyżej się w praktyce zdarza/ stosuje
    > przy outsorce'ingu??

    Wiadomo mi o przypadku firmy, która po wtopie w żądanie wykonawcy
    (który zablokował planowane "możliwości" żądając dodatkowej opłaty,
    jak się domyślasz niemałej) dała innej firmie do zrobienia po raz
    drugi. Jak się domyślasz, wg koncepcji wyrażonej w pytaniu.

    pzdr, Gotfryd