  • Data: 2002-05-27 18:23:12
    Temat: Re: przyciemniane szyby w samochodach
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Europejska Komisja Gospodarcza moze byc organizacja wyspecjalizowana ONZ. Pr
    awdopodobnie dziala na podstawie
    umowy miedzynarodowej podlegajacej ratyfikacji i moze stanowic jakies uchwaly
    (te wlasnie regulaminy ), ktore wiaza
    panstwa. To cos w stylu prawa wtornego Wspolnoty Europejskiej. Ooo... znalazlem:

    Dz.U.01.104.1135
    POROZUMIENIE dotyczące przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów
    kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz
    wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań,
    sporządzone w Genewie dnia 20 marca 1958 r.*
    (Dz. U. z dnia 26 września 2001 r.)

    W tym porozumieniu (de facto umowa miedzynarodowa ) jest duzo o tej EKG i jej
    regulaminach. Nie chcialo mi sie tego
    czytac ale jak ktos chce moge przeslac na priva text tego shitu. Prawdopodobnie
    policja miala wiec racje. Konstytucja
    reguluje takie zrodlo prawa w art. 92 (ustep 3: Jeżeli wynika to z ratyfikowanej
    przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową,
    prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w
    przypadku kolizji z ustawami.) Kwestia czy wynika to z tej umowy.

    Co do uchwal wiazacych panstwa a wydanych przez org. miedzynarodowe to jest to
    dosc duzy problem w doktrynie
    prawa miedzynarodowego. Przed uchwaleniem nowej konstytucji byly problemy np. z
    Rada Stowarzyszenia dzialajaca na podstawie Ukladu Europejskiego (umowy usta
    nawiajacej stowarzyszenie miedzy PL a UE), ktora mogla podejmowac uchwaly.
    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusy